On je diplomirani arhitekta ali je još za vreme studija ušao kao dizajner u svet marketinga, kada je dobio tako dobru poslovnu ponudu koju nije mogao da odbije. Od tih prvih radova do danas, za tri decenije, izgradio je bogatu i respektabilnu karijeru u regionu
Prva knjiga Igora Ariha, eksperta za marketing i komunikacije objavljena je na srpskom tržištu pod nazivom Kao voda. Ova autobiografska priča se bavi novim načinima komunikacije u marketingu, ali je korisna i u bilo kojoj drugoj sferi života jer autor iznosi svoje zaključke na osnovu svog bogatog iskustva.
U svom prvencu Igor opisuje nove pristupe u oglašavanju i marketingu koji neizostavno zamenjuju stare modele (skupe reklame na TV-u, bilborde, plakate, oglase), koji su glorifikovali formu. Forma je stvar prošlosti, kaže Arih, a moderno vreme karakteriše okretanje ka sadržaju. Pa tako ističe da u marketingu i komunkacijama treba da – ciljamo jednog da bismo ih pridobili sto, a ne sto da bismo osvojili jednog.
Odziv publike je jedino priznanje. Klasično oglašavanje više nije delotvorno, piše naš sagovornik. Poslednjih godina se u internet medijima sve više govori o sadržajnom marketingu, mada Arih smatra da to nije ništa novo, već da je to najstariji i najefikasniji marketinški format.
– Koristio ga je još Isus Hristos i to je Rimokatoličku crkvu dovelo do onoga što je danas. Ključ je u EMOCIONALNOJ POVEZANOSTI na osnovu koje mnoge kompanije baziraju svoje proizvode. Zato su veliki brendovi – veliki. Ne zato što su racionalni, imaju povoljnu cenu i slično, već zato što znaju da uspostave emocionalnu povezanost sa korisnicima, objašnjava Arih navodeći još dva uspešna primera takve komunikacije: rokenrol i gerila ratovanje.
– Rokenrol je prvi globalni muzički proizvod. Crkva, rokenrol i gerila ratovanje dejstvovali su po istim principima, svako u svom području. Ja sam to samo preneo na oblast komunikacija i marketinga.
Model dinamičnih komunikacija koji Arih razvija već sedam godina podrazumeva da je odziv publike jedino priznanje za dobro obavljen posao.

Na promociji u Beogradu: Okretanja oglašavanja i marketinga ka sadržaju
Par koraka ispred drugih. Zanima nas koliko je ono što objašnjava i preporučuje u knjizi primenljivo i u drugim oblastima života.
– Naravno da jeste, svuda i u svakom trenutku. Ja sve to koristim i u običnoj komunikaciji, sa prijateljima recimo. Danas ljudi generalno ne znaju da komuniciraju, veoma su introvertni, nisu ni vaspitavani da budu komunikativni. Verovatno ste primetili da veliki broj ljudi ne zna da izrazi svoje potrebe, ne zna da ih iskaže. A komunikacija je najjače oružje koje imamo.
Igor Arih je jedan od vodećih stručnjaka za marketing u ovom delu Evrope, čovek velikog iskustva ali i vizija koje ga vode uvek par koraka ispred vremena. Iako je kako kaže, u taj svet ušao zbog novca, brzo se pokazao kao neko ko zna kako da postigne i više od očekivanog. Dizajnirao je čuvene plave flašice za “Fruktal” sokove, osamdesetih, radio i nekoliko političkih kampanja, a danas ima sopstvenu agenciju “Arih”.
Maslinarstvo kao hobi. Svet marketinga, medija, svet reklama je pun stresa, kako onog negativnog koji nas blokira, tako i pozitivnog koji pokreće i motiviše. Ali, i jedan i drugi mogu da umore.
Igor se trudi da živi u skladu sa prirodom, i prati njen ritam. Voli da se bavi sportom, šeta, a posebno uživa u svojim maslinjacima.
– Masline su moja DEDOVINA, generacijama unazad. U jednom trenutku maslinarstvo u Istri je postajalo sve popularnije. Tada sam odlučio da obnovim maslinjak koji sam nasledio, stare masline obnovio sam novima, posadio po tradicionalnoj metodi 120 novih stabala i krenuo da radim u njemu. Odlučio sam da maslinarstvo bude moj hobi kada sam shvatio koliko se dobro osećam kada sam na zemlji, kada zakopam motiku u zemlju, i kada na stablu odsečem koju granu viška. Kada se prepustiš ritmu zemlje, radnjama koje su nužno potrebne u određenom dobu dana ili periodu godine, i telo i duh čoveka dođu u stanje balansa i harmonije, u frekvenciju kruženja Zemlje oko Sunca, u sklad sa prirodom. Onda i lepše živiš.
Uspeh kroz uživanje. Kada nije u Vodnjanu, rodnom mestu u Istri, Igor Arih boravi u Ljubljani, a u šali kaže da živi na više lokacija, pa i u Beogradu gde često radi. Svet marketinga nije jednostavan, ima dosta neizvesnosti, uvek je potrebna kreativnost, energičnost i vizija. Neki bi rekli, nije lak posao.
– Svaki posao koji radiš da bi isključivo i samo preživeo, mora biti jako težak. Zato u svemu što radim ja jednako uživam, kaže Arih potvrđujući već dobro poznatu činjenicu da je uspeh neminovan ako radiš posao sa uživanjem.