Šta jesti i piti ako ste depresivni, nervozni, pod stresom… RESETUJTE MENTALNO STANJE HRANOM

Šta jesti i piti ako ste depresivni, nervozni, pod stresom…
RESETUJTE MENTALNO STANJE HRANOM

ČAJ, KAFA, ENERGETSKA PIĆA. Efekti su isti kao i kod šećera, podižu nivo stresa, pojačavaju osećanja kao što su strah, zabrinutost… Postoje ipak mešavine čajeva koji umiruju, a tu je i čaj od kamilice koji zaista opušta. Kafa i energetska pića, posebno u većoj količini, i bez spoljnih uticaja izazivaju osećaj nervoze, pa budite oprezni.

JOGURT. Pored toga što osvežava, sadrži elemente važne za očuvanje nervnog sistema. A kako pomaže i varenju, odličan je ako zbog nervoze, stresa i napetosti, imate problema sa stomakom. Bilo kao piće ili u kombinaciji sa žitaricama, suvim ili svežim voćem, odlična je zamena za slatkiše.

02 jogurt

Jogurt u kombinaciji sa žitaricama i suvim voćem odlična je zamena za slatkiše

RIBA. Skuša na primer sadrži omega 3 masne kiseline, koje su izuzetno dobre za srce. Ako ne volite ribu, možete uzimati i kapsule ribljeg ulja, koje se smatra odličnim za regeneraciju nervnog sistema.

SUPE I ČORBE. Posebno one bistre i koje ste sami pripremili, onako tople, u ovim hladnim danima, melem su i za dušu i za telo. Opuštaju sve napetosti i brzo vraćaju izgubljenu energiju, dovode nas u balans i stvaraju osećaj prijatnosti, a ne opterećuju sistem za varenje.
Podsećamo, hranom se problemi sa mentalnim stanjem i emocijama ne mogu rešiti, ali hrana može da ublaži neke simptoma i može pomoći da se brže oporavite, ukoliko problemi nisu dugotrajni i veliki, i ukoliko primenjujete i druge načine da biste oporavili svoj um. Da li će to biti neka tehnika, neki sport, meditiranje, neki vama bliski načini da uplažite stanje stresa ili depresije ili nervoze ili anksioznosti, to je vaš izbor. Ali, ako vas neko izbaci iz koloseka, umesto da vičete i tresete se, skuvajte sebi supicu i uvijte se u ćebence, a zatim se opustite. Ili topli kakao. Ili čašu jogurta. Ili… nešto što ste već probali i uverili se da vam pomaže.

Tekst: Željka Zebić
Antistres misao