Naslovna / Važno mi je / Karijera i novac / Na tajnom zadatku
Daljinski protiv stresa
Na tajnom zadatku Daljinski protiv stresa

Na tajnom zadatku
Daljinski protiv stresa

Zašto je važno da znamo kako da koristimo nove tehnologije, umesto da one koriste nas?

Trendovi u sferi medija i telekomunikacionih usluga predstavljeni su domaćoj javnosti na regionalnoj konferenciji „Digital“ koja je u organizaciji Color Press Group-a održana u Beogradu 15. i 16. septembra.
Dobra vest je da imate daljinski upravljač kod kuće, a loša da nemate uticaja na proizvodnju TV programa. Zašto je tako i gde je TV gledalac bez koga nema najpopularnije igre, jasnije je ako se uzmu u obzir tri tačke na koje se oslanja televizija, a to su: emocije, senzacije i novac.

Naši ljudi su veliki poštovaoci televizije. Od svih medija, najčešće biraju TV ekran ispred kog provode u proseku pet sati dnevno i bez obzira na pojavu novih medija, poverenje ka „prvom ekranu“ raste. Poput stranih korporacija, domaće televizijske kuće se udružuju regionalno i specijalizuju kanale kako bi veliki broj gledalaca postao još veći. I to je samo početak priče o novcu. No, ono što izaziva stres nije činjenica da medijske kuće zarađuju, već u koje vrste programa ga ulažu i šta je to što se gledaocima servira. I tako dolazimo do emocija.

lazar-dzamic-i-marina-kosanovic

Lazar Džamić i Marina Kosanović

Gotovo svi panelisti regionalne konferencije „Digital“ iz zemlje i okruženja, među kojima su govorili direktori medijskih kuća, novinari, urednici, producenti, blogeri, saglasni su u stavu da živimo drugo zlatno doba televizije. Televizija ja u ekspanziji, a internet je nešto najbolje što se televiziji dogodilo. Net je dodatna platforma koja plasira postojeći, kao i novi, specifikovani sadržaj, a u moru informacija koje čine i oblikuju našu stvarnost, najsigurnije je skrenuti pažnju igrajući na kartu emocija i iskustava koja smo doživeli.

I nije prošlo mnogo od najave predstojeće sezone u beogradskom zdanju „Geozavoda“, u ponudi domaćih kanala pojavili su se poznati formati i nove emisije koje se tiču onoga što nas muči, izaziva suze, smeh, radost, saosećanje. Sve ono što televizijska publika zaista gleda i zbog čega se novac i ulaže u takve formate. Dve gledane komercijalne televizije nastavljaju sa sadržajima kojima se takmiče za gledanost, šou programima koji se bave svim i svačim, serijama koje se i na svetskom tržištu smatraju konkurentnim. Najpre, bave se tabu temama, a ekspanziji je doprinela i zamašna svetska produkcija – godišnje se snimi preko 70 serija sa ulaganjima i do 200 odnosno 300 hiljada evra po epizodi.

TV serije su oduvek omiljene i premda se ni nas nije zaobišlo „bindžovanje“ (globalni hit, posebno u SAD, a podrazumeva opsesivno gledanje serija, odnosno gledanje više epizoda u kontinuitetu tokom jednog ili više uzastopnih dana, čak i do 10 epizoda!), bez izuzetka najveću gledanost imaju TV serijali na maternjem jeziku.