Dvadeset najefikasnijih koučing tehnika spadaju među najefikasnije “alate” profesionalnih koučeva, a Mila Marčeta, osnivač Coaching centra Sidro, vlasnik je baš takve licence. Sa nama je podelila one koje njoj lično najviše koriste u komunikaciji sa ljudima

Mila Marčeta, osnivač Coaching centra Sidro
1. Veština primanja i davanja fidbeka
To je jedna od vrlo važnih tehnika. Otkrila sam da je to možda i najvažnije za jednog rukovodioca, jer što je čovek na višoj hijerarhijskoj poziciji, manje ima ljudi koji će iskreno i nepristrasno da mu kažu ono što vide, šta primećuju… S druge strane, ego ljudi koji se penju na lestvici uspeha postaje sve jači i onda počinju da se javljaju razni strahovi: da li neko ko je dao potpuno dobronamerni i iskreni fidbek to radi kako bi ga srušio, sapleo, koji su njegovi stvarni razlozi? Iz tog straha se gubi kontakt sa realnošću, živi se u svom autističnom svetu, što nije dobro ni za koga.
A ako jednom reaguješ loše na fidbek koji ti je neko dao, možda može i da prođe, ali ako to uradiš ponovo, neće više biti fidbeka, ta osoba ti nikad više ništa neće reći. I to je potpuno ljudski. Ovladavanje tom veštinom je važno i u korporaciji. Kako da nekom kažete šta vam se ne sviđa, a da to ne bude uvreda. I sve se to uči.
2. Iza svakog ponašanja krije se dobra namera
Možda deluje naivno, ali ako na taj način posmatrate ljude, možda će i oni na isti način početi da posmatraju vas. I to nikako ne može da bude beskorisno.