Mlada Beograđanka je spojila ljubav i posao, a rezultat je brend Popcycle, iza kog nastaju prelepo dizajnirane biciklističke torbice. Aleksandrine torbice prodaju se ne samo u Beogradu, već i u Beču, a uskoro i u Holandiji
Aleksandra Popović (32) diplomirala je u Italiji na Fakultetu za dizajn u Trevizu, a pri kraju studija počela je da radi kao dizajner rasvete u jednoj italijanskoj firmi. Dobitnica je dve nagrade – za luster od furnira (Mikser festival 2011. u Beogradu) i drvenu instalaciju (Fondacija Klaudio Buziol 2008. u Veneciji). Nakon velikog iskustva u inostranstvu, Aleksandra se vratila u Beograd i započela samostalnu proizvodnju rasvete i nameštaja pod brendom Sundri Pop.
– „Pop“ uvek prati moje prezime i dopada mi se generalno pop kultura. „Pop“ je i sastavni deo reči „popular“, tj. popularni proizvod. „Sundri“ je na sanskritu „lepo“, pa otuda lepi i popularni proizvodi Sundri Pop – pojasnila nam je Aleksandra.
Sasvim novo i drugačije. Ipak, povod za ovu priču su njene biciklističke torbice, a ideja da se time bavi došla je spontano.
– Spoj mog profesionalnog iskustva i omiljenog hobija biciklizma, prirodno je izrodio ideju o novom proizvodu. Nezadovoljna ponudom tzv. „bici torbica“ na tržištu, smislila sam da sama sašijem jednu. Uskoro mi je bilo jasno da stojim na pragu svog novog posla. Danas posle skoro dve godine, ceo fokus usmeravam ka Popcycle, dizajniranju novih proizvoda, širenju asortimana i izlasku na strana tržišta – kaže Aleksandra.
Ulazak u novi posao, koji je uz to i neobičan, zahteva neka specifična znanja, ali i spremnost da se stalno uči.
– Da biste se bavili proizvodnjom treba poznavati tržište i potrebu kupaca. Svaki novi proizvod je novi izazov i donosi nova iskustva. Popcycle proizvodnja je još uvek mala, ali postoji stalna ponuda od nekoliko kolekcija kao i mogućnost izrade torbice po meri ili zahtevu kupca. Sve više ljudi zna za moj brend i meni je naravno drago da nailazim na podršku i potražnju – iskrena je naša sagovornica.
– Ako govorimo o stvarima koje su bitne da se u jednom poslu uspe, to su sigurno vera i upornost, ljubav prema tom poslu i pomalo ludosti, hrabrosti i sreće. Naravno da je marketing danas vrlo važan faktor, zato dosta pažnje posvećujem upravo reklami. Nije lako živeti od danas do sutra u periodu razvoja poslovne ideje i baš zbog toga ne mislim još uvek da sam uspela, ali znam da sam na putu uspeha. Veliku podršku imam svih iz moje okoline, počevši od porodice i prijatelja. A najviše volim kada čujem od nekoga koga ne poznajem da zna za moj brend ili kada pored mene prođe biciklista sa Popcycle torbicom. Za ženu je uvek teže kada se bavi privatnim biznisom, jer posla ima i kod kuće, a ja srećom kod kuće imam podršku svog dečka.
U ovom poslu prepreke su uglavnom finansijske prirode, jer dizajniranje znači stalno ulaganje, investiranje. Na kraju je uvek rizik da li će tržiste zavoleti novu kolekciju ili ne.
Ideje dolaze sa svih strana. Aleksandru inspirišu boje i materijali, voli da eksperimentiše, pa tako koristi materijale koji se inače ne primenjuju u tekstilnoj industriji.
– Poslednja kolekcija inspirisana je gradskom vrevom, a naredna, koju već imam u glavi, biće malo „mirnija“ i ne tako upadljiva. Ideje kao i uvek nastaju spontano nakon čega se kreće u realizaciju, pravljenje kroja i šivenje prvog prototipa. Uglavnom prototip uradim iz prvog pokušaja i u 100% slučajeva dobijem ono što zamislim. Nekada se prave i skice, a kada radim torbice po meri onda je to već ozbiljan projekat gde računam uglove i dužine unutrašnjih stranica rama bicikla. Sve u svemu, moj posao je uvek kreativan i šarenolik, – raspoloženo opisuje svoj rad Aleksandra.
Praktičnost i raznovrsnost. Iako Aleksandra pravi torbice po principu „za svakoga ponešto“, ciljna grupa su definitivno više žene.
– Torbica za bicikl je pre svega praktična. Jednostavno se montira na njega i u zavisnosti od veličine u nju može da se upakuje novčanik, pumpa za gume, alat za bicikl, ključevi, telefon, rezervna guma, majica… Ideja jeste da se ne nosi ranac dok se biciklira, tj. da leđa budu slobodna. Bisage su već nešto drugo. U njih staje mnogo više robe i one imaju duplu funkciju – po potrebi mogu da budu normalna torba ili bisaga. Modela ima raznih, različitih dimenzija, oblika i dezena, od jednobojnih do šarenih sa originalnim printovima na PVC-u.
Iako pravim ljubiteljima biciklizma vremenske prilike nisu prepreka ni izgovor da uživaju u vožnji, svima nama koji tek sa sunčanim danima pokrećemo bicikle ova aktivnost će sigurno biti zanimljivija uz ovaj neobičan, a pre svega praktičan aksesoar.