U zanimljivom ambijentu Cosmopola danas je otvoren Sajam turizma zatvorenog tipa B2B na kome je učestvovalo preko 50 učesnika, predstavnika zemalja i turističkih organizacija. Među učesnicima ovog Sajma našla se i Turistička organizacija Srbije. Naša zemlja predstavila se brojnim posetiocima ponudom eko-turizma kao i spa i wellness turizma. Veliko interesovanje Šveđana usmereno je, pre svega, na posetu Beogradu koji su turistički mediji u Švedskoj predstavili kao vro interesantnu evropsku destinaciju, a pažnju posetilaca zaokupili su i naši zimski skijaški centri: Kopaonik i Zlatibor.
U razgovoru sa Darijom Butigan, menadžerom Turističke organizacije Srbije saznali smo da je učešće na ovom Sajmu dobra prilika za Srbiju da se predstavi na ovom relativno udaljenom tržištu.
– Upoznavanje novih destinacija, kultura, ali naravno spa i wllness komponenta, su osnovni činioci koji privlače goste iz Skandinavije, što im pomaže u otklanjanju stresa. Srbija može mnogo da ponudi u tom smeru. Poslednjih godina se u Srbiji razvija sve više i više seoski turizam, gde gosti mogu da uživaju u netaknutoj prirodi, hrane se proizvodima koji su gajeni na ekološkom principu, bez korišćenja bilo kakvih aditiva. Turisti imaju priliku da osete naše tradicionalno gostoprimstvo, kao i da učestvuju u pripremanju tradicionalnih jela iz naše zemlje. Banjski centri sve više spajaju tu antistres komponentu sa svojom opštom ponudom, koja može da odgovori visokim potrebama gostiju.
Sajam turizma B2B posetio je i Dragan Momčilović, ambasador Republike Srbije u Švedskoj. U kraćem intervjuu ambasador je izjavio:
– Srbija je u procesu razvijanja turističke ponude u Švedskoj. U ovom trentuku imamo oko 17.000 švedskih turista koji svake godine dolaze u našu zemlju. Bez obzira na njih, treba da uradimo znatno više da bi taj broj povećali na više hiljada, kao što imaju zemlje u našem okruženju. Oni žele da dožive avanturu, da uživaju u prirodi, našim specijalitetima i kvalitetnim vinima. Imamo i Dunav, banje, a za goste iz ovog dela sveta zanimljiv je i medicinski turizam. Naša je obaveza da podržimo predstavljanja na ovakvim i sličnim turističkim manifestacijama. Ambasada će nastaviti sa animiranjem novinara koji će otputovati u Srbiju kako bi pisali o našoj zemlji, što će pomoći promociji naše zemlje i turizma.