Naslovna / Važno mi je / Karijera i novac / Kako da uspešno upravljate vremenom
5 ZLATNIH PRAVILA
Kako da uspešno upravljate vremenom 5 ZLATNIH PRAVILA

Kako da uspešno upravljate vremenom
5 ZLATNIH PRAVILA

4. Otklonite ometače. Ovde je bitno da napravite razliku između ometača koji su pod vašm kontrolom i onih koji nisu. Na primer, problem na mreži zbog kojeg vam ne radi internet (ni vašim kolegama), problem sa kompjuterom (kvar), odsustvo kolege (godišnji odmor, bolovanje), iznenadni sastanak… Da, ovo jesu kradljivci vremena, koji remete radnu rutinu, ali kako na to ne možete da utičete, jedino što vam preostaje je da to vreme iskoristite da pregledate svoju listu obaveza, možda obavite neki telefonski razgovor koji ste ostavili za kasnije, odete na desetominutnu pauzu dok se ne reši problem sa kompjuterom i udahnete svež vazduh… Ometači koji jesu pod našom kontrolom su privatni mejl, društvene mreže, ali i multitasking, nesposobnost da kažete „Ne“… Sasvim je OK što želite da proverite privatni mejl i da budete na fejsbuku, ali ako vam prijatelji šalju na svakih par minuta mejlove sa vicevima ili imate notifikacije fejsbuku koje svaki čas proveravate, rizikujete da izgubite koncentraciju i fokus. Već smo svi iskusili da vreme samo proleti kada smo na društvenim mrežama, dok se okrenete vreme je da se ide kući, a posao neobavljen. Rešenje – proverite ujutru i popodne mejl i FB, ali ne više od toga. Multitasking ima isti efekat, jer vam ne dozvoljava da se fokusirate. Ova osobina više nije poželjna kod poslodavaca jer su shvatili da takve osobe skaču sa jednog na drugi zadatak, ali nijedan ne završavaju, bar ne u roku. Rešenje – vratite se na tačku 2. Ako ne umete da kažete „Ne“ nego prihvatate sve što vam se da, bićete zatrpani poslovima koji možda čak i ne „pripadaju“ vama, izgubićete mnogo vremena da ih završite dok će vaš posao trpeti. Rešenje – sasvim je u redu (i mnogo poštenije) da nešto ne prihvatite ukoliko će to uticati na vašu produktivnost.

sl_2_vreme

Na kraju radnog dana, sredite svoje radno mesto a ne samo misli

5. Zaboravite na perfekcionizam. Naravno da želimo da obavimo posao na najbolji mogući način, ali perfekcionizam nije osobina koja će nam biti korisna na tom putu. Kako, pitate se? Jednostavno, prevelika očekivanja kod ljudi koji su perfekcionisti mogu da frustriraju, parališu, često su nerealna, stvaraju preveliki pritisak, a osećaj da ništa nije dovoljno dobro „primorava“ ih da rade više puta istu stvar, samim tim troše više vremena, a onda više ne možemo da govorimo o produktivnosti, zar ne? Sa druge strane, kada ste odlični ili izuzetni, radite maksimalno dobro, zadovoljni ste i imate osećaj postignuća. Znate da ste dali sve od sebe i da je rezultat najbolji mogući.

Naravno, postoji još mnogo načina za upravljanje vremenom, ovo su neka osnovna i jednostavna pravila. Da biste izvukli maksimalnu korist od ovih saveta svakodnevno ih sprovodite, sve dok vam ne postanu rutina. I, srećan rad!

Pročitajte još i: NAPRAVITE RAVNOTEŽU IZMEĐU OBAVEZA I ŽELJA

Tekst: Dragana Aleksić, coach