5 načina da upadneš i 5 načina da izađeš iz vrtloga stresa POBIĆU VAS SVE

5 načina da upadneš i
5 načina da izađeš iz vrtloga stresa
POBIĆU VAS SVE

Sedi sama za sobom. Uzmi papir i olovku i napiši šta te boli a šta raduje. Šta bi volela da bude drugačije. Tokom dana dopunjavaj tu listu. Zašto si ostavila posao? Šta bi bilo da nisi? Koliko bi tvoja deca drugačije odrastala? Šta bi najviše volela da radiš, ne samo za platu nego više za sebe i svoju dušu?

Nauči da kažeš „ne“. Da li bi ti bilo teško da manje radiš po kući 2-3 dana? Probaj i posmatraj reakcije. Osim ako nisu ostali bez ručka, male su šanse da primete razliku. Ako su tinejdžeri, možda bi mogla sa njima da popričaš o tebi u njihovim godinama, o sanjarenjima, željama, vizijama, bez poređenja sa njima.

Zamisli u formi filma u glavi razgovor sa suprugom o tome. Većina muškaraca, ma kako se trudili, ne ume da nam čita misli i ne razume koliko ženama koje su nekada radile može biti teško to što više ne rade. Čak ni onima čiji muževi, kako se to kaže, „dobro zarađuju“. Koliko nije lako izgovarati da je potreban novac, posebno za „ženske potrebe“, od uložaka preko šminke do odeće i obuće, pa i kada on ne postavlja pitanje.

zene_kafa

Nisi jedina sa ovim problemom, pronađi sebi sličnu

Nađi sličnu sebi. Okreni se, ima ih oko tebe mnogo. Drugarice s fakulteta, iz bivše firme, bivše saradnice i majke vršnjaka tvoje dece. Budite jedna drugoj i potpora i rame za plakanje.

Plan je obavezan. Napravi nedeljni plan u kojem ćeš obavezno naznačiti i vreme za čitanje knjige, i šetnju, slušanje muzike, bilo šta što si volela da radiš. Kad ukućani naviknu, posle par nedelja, slobodno dodaj još nešto što te zanima u planer. Ako možeš i želiš, traži posao. Toliko generacija je lepo stasalo a da majke nisu bile uz njih. Učini to što pre. Da ne dođeš to toga da kažeš ono s početka teksta…

Tekst: Željka Zebić
Antistres misao