Kakav ste uzor svojoj deci
BUDITE DOBAR MODEL ZA KOPIRANJE

Jedan od izazova roditeljstva novog doba jeste što su roditelji prezauzeti pa su deca prepuštena novim tehnologijama kroz koje im je mnogo toga dostupno. Kada dete ne pronalazi uzore u svom najbližem okruženju, okreće se virtuelnom svetu. Tamo mu se nude različite predstave o pevačima, glumcima, sportistima. Mladi ne razlikuju imidž od stvarne osobe, pa tako veruju da su popularne osobe onakve kako su im predstavljene – idealne osobe sa idealnim životima. Lako se “zaljubljuju” u te predstave a ideja o takvom životu je utoliko više primamljiva, ukoliko dete više odrasta gledajući svoje roditelje u večitoj trci za egzistencijom.

SL 1 autism-and-video-games
Kada dete ne pronalazi uzore u svom najbližem okruženju, okreće se virtuelnom svetu

Mediji. Jeste li sigurni da znate šta od sadržaja u virtuelnom svetu, vaše dete prati? Koji su mu omiljeni crtani filmovi, koje najdraže računarske igrice? Nemojte misliti da na sadržaje koje dete “upija” ne možete uticati. Možete i morate. Od vas se ne očekuje da zabranite detetu da ih prati ili da ga u potpunosti izolujete od njihovog uticaja. Naime, potpuna izolacija znači da uskraćivanje za brojne dobrobiti koje, pre svega, internet može da mu ponudi. Ali, sigurno je da upravo od vas zavisi DOZIRANJE medija i KONTROLA SADRŽAJA koje oni detetu pružaju.

Uzori nekada. Pre nekoliko decenija kao pozitivne i poželjne osobine izdvajane su snaga ličnosti, kreativnost, upornost, humanost, intelektualne sposobnosti. Ove osobine krasile su i one koji su se nalazili na vrhu lista uzora. 70-ih i 80-ih godina deca su kao svoje uzore pominjale Josipa Broza Tita, Nikolu Teslu, a od stranih ličnosti na listama i naše dece nalazili su se Travolta, Merilin Monro, Brus Li. Međutim, 90-tih godina počinju da se izdvajaju određene istorijske ličnosti (Kralj Nikola, Marko Kraljević, Karađorđe) ali i tzv. „novokomponovani biznismeni“, kako se to tada zvalo. Od tada pa do danas uzori se stalno menjaju, uglavnom pod velikim uticajem medija. Postepeno, kod mladih se razvijala materijalističko-hedonistička orijentacija, odnosno želja za što luksuznijim životom bez naročitog napora. Medijske zvezde postaju ikone savremenog doba a kao uzore srednjoškolci su najčešće pominjali osobe sa estrade ili sa ivice zakona.

Pages: 1 2 3