Željana Radojičić Lukić
Snovi se ostvaruju u mašti

Pitamo zašto je izabrala da bude učiteljica.

– Poziv učitelja daje slobodu. Pomogao mi je da realno sagledam lepotu detinjstva i shvatim da sam ostvarila svoj san, jer sam postala osoba o kojoj sam kao dete maštala. Od bake sam naučila da je opravdano maštati i verovati u svoje snove.  Sada znam da je bila u pravu i da se snovi mogu ostvarivati do poslednjeg udaha, kaže Željana.

Uciteljica Zeljana 2

Ona se deci posvećuje drugačije, kreativnije, i imamo utisak – više i temeljnije. Ovako  objašnjava zašto tako radi:

– Smatram da deca zaslužuju da se njima neko zaista bavi. Da dobiju obrazovanje na potrebnom nivou, ali i da uživaju učeći. To je moguće jedino uz jaku motivaciju. Zato pribegavam podsticanju mašte i razvoju kretivnosti, i to kroz različite nastavne aktivnosti. Najčešće su to igre pretvaranja u kojima deca zamišljaju da su neke druge osobe.

Inspiraciju za takav rad sa decom nalazi u slobodnom odrastanju u prirodi, na otvorenom, kada je ona bila dete.

– Moje igraonice su bile i šume, i livade, i pašnjaci. I danas, inspiraciju nalazim u prirodi.  Međutim, sada me inspirišu i ljudi, kako oni koji imaju svoje, originalne ideje, tako i oni sa kojima brusim i nadograđujem moje.

Uciteljica Zeljana 3

Željana radi u seoskoj školi, u kojoj deca imaju manje uslova i sredstava za učenje. Ali, to uspešno prevazilazi, kaže, kroz saradnju sa roditeljima.

– Mogu slobodno da kažem da su mi desna ruka u realizaciji kreativnih aktivnosti. Trudim se da iz svakoga od njih izvučem najbolje, a da one, koji su u početku povučeni i nezainteresovani, polagano motivišem i da ih ne pritiskam. Mislim da je važno znati napraviti balans između postojećih resursa, potreba učenika i ciljeva nastavnog plana i programa. Kada se taj balans ostvari, sve drugo je lako, priča Željana.

Pages: 1 2 3