Volite da jedete pre spavanja PROBAJTE NEŠTO DRUGAČIJE

Volite da jedete pre spavanja
PROBAJTE NEŠTO DRUGAČIJE

Koliko često vam se dešava da se tokom dana hranite zdravo ali da ne uspevate da se oduprete slasnom zalogaju pre odlaska u krevet? Mnogi od nas ne uspevaju da se oslobode ove loše navike jer počinju da razmišljaju o svim stresnim stvarima i događajima koji ih očekuju narednog dana i onda rešenje traže u hrani

Neki ljudi prejedanje pred spavanje doživljavaju kao nagradu ili kompenzaciju za težak i stresan dan. U stvari, često imamo osećaj da nakon napornog dana i velikog pritiska zaslužujemo poslasticu baš pred spavanje.
Međutim, stručnjaci koji se bave ovom tematikom naglašavaju da je to jedan od najgorih poteza koji možemo sebi da priuštimo jer se na taj način jedan problem zamenjuje drugim. Lečenje stresa preteranom konzumacijom šećera i masti, posebno pred spavanje, sigurno nije dobro rešenje za naš organizam. Umesto toga možete da uradite nešto sasvim drugačije:

  • Zapišete ono što vas muči. Ukoliko ste pod pritiskom zbog sutrašnjih obaveza i potrebno vam je nešto da se smirite, izdvojte nekoliko minuta pre spavanja i napišite sve ono što vas brine. To može da bude važan sastanak sa klijentom, presija zbog upoznavanja novih ljudi, trema zbog javne prezenatacije. Kada jednom identifikujete svoje brige i zapišete ih na papir, sledeći korak je da ih pustite iz svojih misli. Ne razmišljajte o slatkim kolačićima, čipsu ili nekoj drugoj hrani koja će vam pružiti trenutnu utehu. Prejedanje zbog stresa neće uspeti da reši vaše problem niti ćete se bolje osećatei sledećeg dana kada se suočite sa problemom koji vas brine.
  • Zaokupite svoje misli laganom literaturom, časopisom ili duhovitom TV serijom. Ako uspete da vam ove aktivnosti odvrate pažnju od hrane, onda ti rituali mogu da postanu važan relaksirajući faktor na kraju vašeg dana.
  • Meditirajte. Osim što će uticati na to da se opustite i obnovite energiju, nakon meditacije ćete sigurno zaboraviti da zavirite u frižider. Mnoga istraživanja su već potvrdila da za vreme meditacije mozak radi drugačije a to podrazumeva da će vam obezbediti i kvalitetan san koji će vas dobro pripremiti za sve što vas sutra očekuje.
Pripremila: Anđelika Rosić
Antistres misao