Tehnike samopomoći Kako prevazići anksioznost, depresiju i panične napade

Tehnike samopomoći
Kako prevazići anksioznost, depresiju i panične napade

Razumevanje zašto dolazi do tih stanja je jednostavno. Posebno opredeljenje da nešto ne želimo ne može se isključiti uključenjem razmišljanja o tome što ne želimo, već se mora okrenuti i usmeriti pažnja na ono što želimo.

Ali, ovde postoji mala zamka, živo blato iz kojeg ne možete odmah da izađete. Možda možete trenutno, ali je potrebno malo vremena da se iz toga izvučete i tu će vam pomoći jedno objašnjenje.

Prvo je potrebno da to pustite i da se prepustite… neka ga, neka radi svoj posao. Telo će imati reakcije, drhtavicu, ubrzani rad srca, trnjenje ruku ili nogu, preznojavanje, i sl. Telo veruje da vas nešto stvarno ugrožava i stavlja sebe u odbrambenu poziciju. Ali, ništa vam se stvarno neće desiti… To je vibracija koja je uhvatila zamah i tada samo umirite svoj um i prihvatite da se to dešava, budiite kao posmatrač. Nemojte se boriti, prepustite se. Konstatujte šta osećate i samo pustite. Znajte da to prolazi. Kad se  zamah stiša, osetićete neku vrstu olakšanja… to je dobra prilika da izaberete jednu od dve opcije.

anksioznost2

Prva (2) je da realno popričate sa sobom i razjasnite šta je to suprotno od toga što vam se opsesivno javlja u umu ili (2) da se ponašate kao da ništa nije bilo i odete da radite nešto što vam donosi bolji osećaj. Recimo krenete da slušate neku muziku koju volite… posvetite se nečemu u šta možete da se uključite sa boljim osećajem.

Stanja koja se nazivaju anksioznost, depresija i panični napadi nisu ništa drugo do zahuktala misao o potencijalno neželjenim iskustvima ili nedostacima trenutnog percipiranja vašeg života, što sa sobom donosi vaše opredeljenje da ste poželeli suprotno od toga. Takva stanja se stvaraju davanjem pažnje, pokušajima da se sa njima izborite, pokretanjem neuronske mreže koja šalje signale ostatku tela pa ono reaguje na uzbunu u vašem umu. Strah, bespomoćnost i očaj su emocije koje vam pokazuju da ste fokusirani na neželjeno i da ste posebno radi da imate suprotna iskustva. Zato prihvatite da će to jednostavno proći kada potražite željeno ili se predate, prepustite i pustite da to samo od sebe odradi svesni posao, da telesni simptomi nestanu kada prestanete sa borbom.

Ono što je još važno je da razumete da će se efekat eha ponavljati još neko vreme. Sve manje i manje, sve ređe i ređe… ali… Kako budete puštali, tako će kraće trajati i između napada će sve više biti vremenske distance. Baš kao eho. I shvatite, telo prima signale od vašeg mozga. Vas mozak je kompjuter koji aktivirate i pokrećete svojim odabirom programa. Vi birate koje informacije ćete obrađivati. Ne pokušavajte da sprečite ako kliknete na neku vibraciju koju ne želite jer tako se ne isključuje, već aktivira. Učinite pametniju stvar – POLAKO preusmerite svoju pažnju na nešto bolje. Samo tako možete isključiti ono što ne želite. Što se više prepustite i preusmerite, to ćete brže izaći iz tih stanja. Potpuno isto se pokreću i neka lepša stanja, kao što su sreća, zadovoljstvo, zaljubljenost i slično. Kada poklonite pažnju nečemu mozak pokreće i aktivira neuronsku mrežu vibracija i šalje signale vašem telu, pa ono postaje lagodno, energično, osećate se potpuno drugačije i reakcija vašeg tela je u skladu sa umom.

Tekst: Dragana Pavliček, hipnoterapeut
Foto: Pixabay
Antistres misao