Stres kao prilika za bliskost PODRŽITE PARTNERA I PRODUBITE VAŠ ODNOS

Stres kao prilika za bliskost
PODRŽITE PARTNERA I PRODUBITE VAŠ ODNOS

Partnerski odnosi bi trebalo da budu izvor radosti, oaza mira u koju možemo da se zavučemo kada su pritisci spolja preveliki. Nažalost, umesto da iz tog odnosa crpimo snagu i pozitivnu energiju, često se dešava upravo suprotno, da iscrpljeni, nervozni i mrzovoljni, na partnera prenosimo sav nagomilan stres koji nam se tokom dana taložio

Prema specijalisti za ljubavne odnose Džudi Ford stres je zarazan, a partneri su često vrlo „vešti“ da jedno drugom „prenesu“ negativnu energiju koju osećaju. Bez ozbzira na to što se ponekad trudimo da ne ispoljavamo svoja negativna osećanja, ljudi koji su često oko nas, koji nas uz to dobro poznaju, itekako mogu da osete pritisak koji osećamo iznutra. Stres je primetan i u govoru tela, oseća se u boji našeg glasa, utiče na sva naša ponašanja i ophođenja sa ljudima. Naravno, osim nas samih, naša negativna energija najviše pogađa naše partnere, jer su nam upravo oni najbliži, prvi na koje ćemo da se istresemo. Džudi Ford ističe da se parovi koji su pod stresom mnogo češće svađaju, da se osećaju udaljenim, i da su istovremeno tužni, frustrirani i ljuti. Tako, umesto da olakšaju jedni drugima, parovi zapravo jedno drugom postaju dodatni izvor stresa.

Srećom može i drugačije. Ako shvatimo da sa sopstvenim stresom treba sami da se izborimo, naučićemo da ga ne prenosimo u partnerski odnos. I ne samo to, ukoliko primenimo i određene tehnike u komunikaciji sa partnerom koji je pod stresom, imamo šansu da unapredimo odnos. Tako posmatrano, stres može da bude i šansa za razvoj odnosa.

Džudi Ford nudi nekoliko načina kako da olakšamo partneru kada se nalazi u stresnoj situaciji, i kako da ujedno utičemo na dugoročno poboljšanje odnosa.

Zajedničke aktivnosti mogu da vas opuste i dodatno zbliže

Zajedničke aktivnosti mogu da vas opuste i dodatno zbliže

Uteha. Mnogi od nas se osećaju odgovornima kada se osoba s kojom smo u vezi oseća loše. Muškarci su naročito pod pritiskom jer su kroz vekove učeni da za svaki problem treba da nađu rešenje. Međutim, kada je u pitanju stres, druga osoba nam nije potrebna da bi nam rešila problem, već da bi nas razumela, podržala, bila tu za nas i pomogla nam da u sebi pronađemo snagu da rešimo problem.

Komunikacija (s naglaskom na slušanju). Partneru koji je pod stresom treba osećajno da priđemo, da ga sa željom da mu pomognemo pitamo kakav je dan imao i šta ga muči. Od najvećeg značaja je da ga tom prilikom pažljivo slušamo ali i da motrimo ne samo na ono što izgovara već i šta odaje njegov govor tela. Imajte na umu da, kada slušate s pažnjom, druga osoba stiče utisak da stvarno brinete o njoj, što itekako doprinosi da se bolje oseća. Takođe, otvoreno pitajte partnera da li postoji nešto što možete da učinite za njega kako bi mu bilo bolje. Ako ne zna ili u tom trenutku neće da vam kaže, pratite njegove reakcije i sami procenite da li bi mu na primer pomoglo da mu skuvate čaj, nežno ga izmasirate ili ga izvedete u provod.

Zajedničke aktivnosti. Bilo kakva aktivnost koja oslobađa od stresa, kao što je trčanje, plivanje, ali i odlazak u pozorište, na koncert ili zajedničko uređivanje bašte, može ne samo da donese trenutno oslobađanje od stresa, već i da vas dodatno zbliži.

Pratite partnerov raspored. Koje su to stvari zbog kojih je vaš partner najčešće pod stresom? Da li su to veliki poslovni izazovi, dani kada se sprema za važnu prezentaciju ili je to na primer odlazak kod rodbine sa kojom je u lošim odnosima? Ako otkrijete da je vaš partner nervozan pred svaki važan sastanak, otvoreno ga pitajte kada će sledeći put imati sličan sastanak i generalno ga često pitajte koje su mu dnevne aktivnosti. U danima kada ga čekaju aktivnosti koje kod njega izazivaju uzburkanost budite naročito pažljivi i spremni da mu se nađete.

Tekst: Manja Perić Mitić
Antistres misao