Šta govorite, to i privlačite DIJETA REČIMA

Šta govorite, to i privlačite
DIJETA REČIMA

Vi odlično znate koja se hrana smatra zdravom, koliko ima kalorija, šta se jede u koje doba dana kao i da je kretanje mnogo važno. Ali, umesto da gubite kilograme vi ih dobijate! Pre nego što optužite za to genetiku, spor metabolizam i stres, razmislite da li možda grešite u – rečima koje koristite

Dobijate, a ne gubite. Ako sebi govorite da ćete „izgubiti“ kilograme, to tako tužno zvuči! Svaki gubitak je tužan i težak, a vi uvek želite da ništa ne gubite. Što je normalno. Zato, odlučite i recite da ništa ne gubite već dobijate: priliku da obučete baš onaj odevni predmet, energiju, bolji san, lepši ten, a zašto da ne, i poglede, zadivljene poglede!

Šta jedem, umesto šta izbegavam. To što „ne jedete slatkiše (sladoled, čokoladu, torte)“ vaš um vidi kao sladoled sa velikim iks preko slike, i čuje samo „jedem slatkiše“ a ne, kao i svako drugo ne – ne ume da registruje. Probajte. Ne jedem čokoladu. Evo, časna reč, sad mi se baš jede. Govorite da jedete više voća i povrća, žitarica ili čega već, govorite šta jedete umesto da govorite šta izbegavate.

Teško ili lako. Razmislite o ovome: ako mislite da je teško držati dijetu, biće, ako mislite da je lako, tako će i biti. Izgovorite glasno prvo reč „teško“ a zatim reč „lako“ i primetite kako se i u govoru te dve reči razlikuju. Prva je kao kamen a druga kao pero. Ovo važi i za sve drugo što radite.

Mogu i hoću. „Ja to ne mogu“, da vežbam, šetam, kuvam…Ko to kaže? Vi? Odakle vam to saznanje? Da li ste probali, ili ste probali pa odustali? Zašto mislite da ne treba da pokušate još koji put, kažete sebi da možete i hoćete, da uživate u tome, da se nagradite posle svakog ma kako malog uspeha?

Uživajte. Uživajte u putovanju i promenama koje vam se dešavaju. Stvorite u mislima sliku vas na cilju, sliku živih boja, veselu, pozitivnu, punu detalja koje volite i koji vam znače.

Budite dosledni. Ne dozvolite da vas drugi ubede da prekinete tu promenu u ishrani koju ste otpočeli. Nema razloga da vas neko ubeđuje da jedete ako mislite da ne treba, da vam priča kako ste „baš super“ takvi kakvi ste. Ako vas ubeđuju da taj jedan događaj „nema veze“, nemojte se ljutiti već im duhovito odgovorite (smislite unapred kako).

Normalno je da zapne. Ako zapne, znajte da je normalno da ponekad pored koraka napred bude i par koraka unazad. Nemojte se sebi obraćati ružnim rečima, vređati sebe i ponižavati.

Cilj promene. Kad stignete do cilja odnosno željene težine, morate znati da to što ste promenili dimenzije tela a time možda i stil oblačenja, šminkanja a možda malo i ponašanje, ne znači da ste promenili sebe. Na tome tek treba da radite. Razmislite dobro i jasno recite sebi zašto želite da oslabite, da kada to postignete ne budete razočarani zbog toga što se nije dogodila promena koja nema veze za telom već psihom.

Tekst: Željka Zebić
Antistres misao