Recite zbogom NESANICI Jednostavna vežba za dobar san

Recite zbogom NESANICI
Jednostavna vežba za dobar san

San je jako važan ne samo za naše fizičko, već i mentalno stanje. Ako smo neispavani i umorni, teško nam je da nađemo rešenje i za vrlo jednostavne i lake situacije.

Šta podrazumeva – dobar san?

To je vreme koje ste proveli van budnosti, u kontinuitetu, u miru određeni, vama odgovarajući broj sati, tako da niste spavali ni manje ali ni više nego što je vašem organizmu potrebno da se oporavi.

Jer, i previše vremena provedenog u spavanju nije dobro. Kako da znate šta je za vas najbolje? Nekome je dovoljno pet, većini 7-8 sati, nekome deset.

Vama je potrebno onoliko koliko ćete spavati posle dana u kojem ćete biti umereno aktivni, nećete konzumirati previše kafe i alkohola, najbolje tokom jednog od dana vikenda ili neradnog dana u skladu sa vašim obavezama, posle dana u kojem ćete poslednji put jesti pre 20 časova i leći najkasnije između 22 i 23 časa, a zatim se ujutru probuditi prirodnim putem. Broj sati koji ste proveli u snu je okvirno onaj koji je vama dovoljan, uz manja odstupanja od pola sata, pa i sat, ukoliko ste bili previše aktivni, jeli malo težu hranu i sl.

Ovo možete ponoviti za par dana, pa opet za par nedelja, i izračunati prosečan broj sati koje ste prespavali, time ćete biti precizniji u određivanju vama potrebnog broja časova u snu.

Ako vam je teško da uveče „prikočite“, što zbog raznih obaveza, što zbog misli koje vas brinu, potresaju, uznemiravaju, pa ne možete da utonete u san, a ujutru rano krećete sa ispunjavanjem obaveza, probajte sledeće.

VEŽBA

Idite do mesta na kojem spavate. Sedite uspravno u krevetu, ispruženih nogu, ruku opuštenih pored tela ili lako spuštenih na butine. Leđa su ravna, pod uglom od 90 stepeni u odnosu na noge.

Sada ćemo da se koncentrišemo na disanje, najbolje zatvorenih očiju, bez grčenja mišića lica.

Udahnite na usta tako da vam usne oblikuju malo slovo „u“. Izdahnite vazduh na nos. Polako i duboko. Mislite samo na disanje. Sve misli koja vam dolaze, zamislite da prolaze mimo vas i nestaju. Sve sporije i sve dublje. I tako najmanje minut.

Posle toga, ako ne osetite smirivanje i prijatno opuštanje, nastavite još par minuta, do tri ili pet.

Zatim jednom duboko udahnite i izdahnite i na usta i na nos, otvorite oči i bez ikakve priče i drugih aktivnosti legnite u krevet.

Većina odmah zaspi. Da biste i vi bili među njima, potrebno je da ne dozvolite sebi da ustajete da biste „samo još nešto“ uradili, i da mislima puštate da prođu pored vas ali ne i da stignu do vas. Recite im: vidimo se sutra, dođite sledećeg dana, sada nemam vremena za vas.

Laku noć vam želimo!

Tekst: Željka Zebić
Antistres misao