Promišljen i dobar plan je majka svih uspeha POJEDI TU ŽABU Brajan Trejsi

Promišljen i dobar plan je majka svih uspeha
POJEDI TU ŽABU
Brajan Trejsi

21 način da prevaziđete odugovlačenje i postanete efikasni u biznisu i privatnom životu

pojedi_tu_zabuČesto se vraćam ovoj knjizi napisanoj pre skoro deceniju i po, i ubrzo objavljenoj i kod nas. Smatram je esencijom dobrih saveta. Kako da promenite navike koje smatrate korektnim a koje vas zapravo koče, razvodnjavaju ciljeve i stvaraju utisak da niste dobro organizovani i da vam dan, pa i život izmiču.
U knjizi se, u pojedinačnim poglavljima, nalazi dvadeset i jedan savet. Možete pokušati da ih primenite sve, ili za oblasti koja vas zanima odabrati one koji vam se čine najzgodinijim. Brajan Trejsi nam jednostavno otvara oči i razbija iluzije, od one da možemo i moramo sve, objašnjavajući da nikada nećemo stići da uradimo sve što smo naumili, pa je bolje da se potrudimo da uradimo više, ne u broju već po kvalitetu.

Žaba posle kafe, kako to ide? Žaba, onakva većini ružna i nesimpatična, jeste simbol najveće obaveze, možda i najteže, one zbog čijeg ćemo neispunjenja snositi najviše posledica. Razgovor sa šefom, odlazak kod lekara, neki neprijatan susret… sve te i slične stvari preporuka je da obavimo prvo. Naši stari bi rekli „da prebrinemo tu muku“. Moderna vremena donose i pojašnjenja. Uraditi prvo ono najgore i najteže donosi veće samopouzdanje, ali i osećaj mira da ste i to završili, da možete da krenete dalje.

Nema razvlačenja. Da, nemojte tu žabu progutati ako je baš velika, možete je jesti i parče po pače. Ovo se mahom odnosi na velike poslove i projekte, one što se ne mogu završiti za par sati. Ali, nemojte ni odugovlačiti. Trejsi sticanje navika ističe kao vrlo bitno, kao i osećaj da razlučite šta jeste bitno, a šta nije, a šta možete dati i nekom drugom da obavi.

Dobar plan je zakon. Kao i mnogi, i on ističe važnost pravljenja plana. Dakle, olovku i papir u ruke. Uveče je savršeno. Desetak minuta će vam biti potrebno da napišete spisak obaveza za sutra i poređate ih u grupe prema važnosti, razmišljajući o posledicama i dobrobiti koje svaka od obaveza sobom nosi. Pored tog dnevnog preporučuje se i pravljenje nedeljnog, mesečnog i drugih planova. Ja bih dodala, i onog za poslovne i privatne obaveze.

Šta je vama zaista važno. Nađite vaš cilj broj 1. Možda je to bolja kondicija ili istrčavanje maratona, savladavanje nekog jezika da biste dobili bolji posao, sticanje neke druge veštine. Svaki cilj je, ako vam je jasno da ćete njime daleko stići, legitiman. A onda ga vizualizujte. Odredite sebi rokove, razmislite kako da sami sebe motivišete.

Kakav sam ja u stvari. Pre nego što krenete u akciju, razmišljajte malo o sebi: koje doba dana vam prija, kada od sebe dajete najviše, ujutru, u podne, ili uveče. Koliko sna vam je potrebno da biste bili čili i odmorni? Kako se hranite, koliko se krećete? U čemu ste dobri, a u čemu niste. Ako je cilj ostvariv u dužem periodu, što jasnije i detaljnije zapišite sve faze na putu do njegovog ostvarenja i kako ih vidite.

Pravilo 80/20. Dvadeset posto vaših aktivnosti donosi 80 posto vaših rezultata, pa je bitno da sve svoje kapacitete usmerite na tih 20 posto. Dobro razmislite na šta da se usmerite, tj. šta će vam doneti najviše uspeha.

Žabetina, žaba, žabica. Krenite od najtežih preko manje teških ka lakim zadacima. Od neprijatnih ka prijatnim. Koliko je ta žaba odvratna toliko će uspeh biti veći. Hajde da prvo uradite nešto sasvim lako: nabavite knjigu, blokče, olovku i 3-4 sata slobodnog vremena koliko vam je potrebno da je pročitate. Pa se vidimo u zoni „ostvarenih ciljeva i uspeha“. A time i kvalitetnijeg života. Jer, uspešni ljudi se od drugih razlikuju i po tome što su ovo znali ili naučili i što su radili korak po korak. A ne po tome što su rođeni pod srećnom zvezdom ili ih je pogodila neka druga viša sila.

Preporučila: Željka Zebić
Antistres misao