Predrag Jovanović ŽIVOT SE DEŠAVA SAD, NEMA REPRIZU

Predrag Jovanović
ŽIVOT SE DEŠAVA SAD, NEMA REPRIZU

Punih dvanaest godina usavršavanja, nepregledna lista akreditacija i sertifikacija, kao i činjenica da je njegova firma Atria jedina srpska firma iz oblasti HR konsaltinga koja je prodala svoj brend u EU, govore da su važni faktori uspeha Predraga Jovanovića posvećenost i jasan cilj

Peđa je diplomirani inženjer elektrotehnike, a po završetku fakulteta desetak godina je radio u prodaji, na različitim prodajnim pozicijama u domaćim i internacionalnim kompanijama.
– Teško je reći šta sam po zanimanju jer imam dosta različitih zanimanja, ali mogu da kažem da sam po opredeljenju preduzetnik, bavim se stvaranjem novih ideja, postavljanjem novih ciljeva i preuzimanjem svakodnevne akcije za ostvarivanje istih. Danas, posle više od decenije konstantnog usavršavanja, preko hiljadu sati individualnog rada sa klijentima i preko 500 trening dana u više od 10 zemalja, po zvanju sam NLP Master Trainer (IN-NLP), NLP Fellow Member Trainer (IANLP), Master Coach Trainer (ICI), Professional Certified Coach (ICF), Wingwave Coach, PCM Trainer, Persona Global Certified Consultant… Spisak akreditacija i sertifikata je veoma dug i on zapravo pokazuje moju posvećenost usavršavanju i razvoju… A, to je osnova mojih poslovnih uspeha.

Izlazak na strano tržište. NLP Centar je osnovan 2008. godine. S obzirom na njegovo dotadašnje iskustvo i rezultate Peđin cilj tada je bio da osnuje agenciju koja će se baviti primenom NLP-a u biznisu.
– U tom trenutku nisam baš video međunarodno širenje. Ali, 2009. godine na modulu o ciljevima na NLP Practitioner-u, rekao sam da je moj cilj da držim treninge u Kini. Tada se prvi put javila ideja za izlazak u na inostrana tržišta. Već 2011. godine u svom portfoliu smo imali programe Persone Global, Eriksonovog Koledža i naše NLP programe. To je bio preveliki portfolio za agenciju koja se bavila samo NLP-om, tako da sam iste godine osnovao Atriu sa Dušanon Basalom. Od tada NLP Centar posluje u sastavu Atrie. Međunarodno širenje je usledilo kao rezultat mog angažovanja kao trenera širom sveta. Do danas još uvek nisam održao trening u Kini, ali zato kao međunarodni trener radim u Berlinu, Varšavi, Pragu, Sao Paolu, Krakovu, Lisabonu… Ove godine i u Delhiu (India) i Riadu (Saudijska Arabija), a siguran sam da ću najkasnije do kraja sledeće godine raditi i u Kini. Dok se lokalne konsalting agencije trude da dovode inostrane trenere mi izvozimo znanje. Moje angažovanje širom sveta pokazalo je da Atria ima šta da ponudi svetu. Zato sam odlučio da ne nudimo više samo mene kako trenera već da svetu ponudimo celokupne projekte. Atria je danas jedina srpska firma iz oblasti HR konsaltinga koja je prodala svoj brend u EU. U Češkoj imamo ćerku firmu, a u Portugalu, Makedoniji i Švajcarskoj firme koje rade pod našim brendom.

Skup hobi ili profesija. Pre osnivanja NLP Centra i Atrie, Peđa je radio u stranoj kompaniji, imao odlične uslove za rad i brojne beneficije. Ipak, doneo je odluku da napusti firmu i krene drugim putem. Zanimljivo je da je to priča velikog broja uspešnih ljudi, i to širom sveta – da odlaze sa visokih pozicija ili iz velikih kompanija baš kada su dostigli cilj. Zašto? I kako okruženje reaguje na ovakve odluke?
– Radeći upravo u takvim kompanijama prepoznao sam značaj koncepta „life-long learing“. U trenutku kad sam potrošio oko deset hiljada eura na sopstvenu edukaciju morao sam da donesem odluku da li će mi ovo biti skup hobi ili profesija. U prethodnoj profesiji sam se već ostvario, pa je onda bilo lako da probam nesto novo. Ono što je bilo nezgodno je što sam u tom trenutku bio regionalni menadžer prodaje japanske kompanije Omron Electronics za jugoistočnu Evropu. Službeni auto, kartica, putovanja, bonusi, 28 dana godišnjeg odmora… to je bio u neku ruku moj posao iz snova, odnosno moj prethodni cilj. Međutim, u tom trenutku, moja želja je bila da radim sa ljudima kao trener. Kad sam prvi put rekao da želim da dam otkaz skoro niko me nije podržao. Koliko se sećam samo je moj otac rekao „Valjda sigurno znaš šta radiš… nekako ti je do sada išlo“. Najteže mi je bilo da objasnim majci da taman kad sam „uspeo u životu“, ja hoću da krenem ispočetka.
I, dobio sam i više od onoga što sam želeo. Proputovao sam „pola sveta“. Upoznao sam sjajne ljude. Učio od vrhunskih trenera. Asistirao sam mnogim ljudima i kompanijama da postignu svoje ciljeve. Bavim se poslom koji volim, u kome sam dobar i u kome imam još prostora za napredak.

Najbolje moguće za nas. Oni koji poznaju Peđu znaju da on sebi postavlja (pre)velike ciljeve, ali i da ih postiže! Da li je i ovo jedna od formula uspeha? Zašto je važno da cilj bude „ogroman“?
– Nije toliko važno da bude „ogroman“, koliko je važno je da bude najbolji mogući za nas. Za nekoga su i „mali“ ciljevi najbolji mogući. Ovo je važno zato što život nema reprizu. Ovo je i generalna proba i premijera i repriza. Ukoliko sad ne radimo na aspektima života koji su važni za nas kad ćemo?

Pročitajte još: http://antistresvodic.rs/uspeh-je-kao-poljubac-uzivate-samo-ako-ga-podelite/

Tekst: Dragana Aleksić
Antistres misao