Pravo vreme za aktivnosti Za bolju KREATIVNOST, ali i opšti osećaj sreće

Pravo vreme za aktivnosti
Za bolju KREATIVNOST, ali i opšti osećaj sreće

Kad su dve američke psihoterapeutkinje pokušale da urade istraživanje koje se ticalo podsticanja kreativnosti na osnovu toga da li je osoba noćni ili dnevni tip, dobile su neočekivane rezultate. Naime, pokazalo se da doba dana igra u tome veliku ulogu

Ovo je samo jedno od istraživanja koja su potvrdila da smo bolji u određenim aktivnostima ako ih sprovodimo u određenom vremenu, tj. dobu dana. Evo samo nekih primera.

1. Tuširanje nakon buđenja
Ukoliko želite da pokrenete nove ideje, topla voda nakon buđenja je odličan stimulator. Za neke osobe je to povezano i sa kreativnošću jer smo još u stanju polu-sanjarenja kada su moždane vijuge opuštene i imaju veću sposobnost da stvaraju nove ideje.

2. Vreme obroka
Vreme obroka može da bude podjednako važno kao i hrana koja se unosi u organizam. Najbolje vreme za glavni obrok je između 15 i 16 sati jer je metabolizam tada aktivan i normalizuje se nivo šećera u krvi. Takođe, ishrana na svaka tri do četiri sata održava normalan nivo šećera u krvi, dok pauza više od šest sati može da napravi problem. S druge strane, niži nivo šećera u krvi samnjuje nivo insulina, što sprečava pojavu gladi. To istovremeno povećava nivo jednog od hormona koji se pokazao kao najbolji prijatelj ravnog stomaka a za dobro funkcionisanje su mu potrebne masnoće.

3. Važnost poslepodnevnog odmora
Kratki popodnevni predah može da poboljša koncentraciju, kreativnost i pamćenje. Istraživanja su pokazala da popodnevna dremka može za trećinu da smanji i srčane probleme. Odmor ne bi trebalo da traje duže od 20 minuta nakon čega organizam ulazi u dublje faze sna pa možete da se osećate još umornije kad se probudite.

4. Zdrav međuobrok
Zdrav, popodnevni međuobrok može da poveća nivo energije i pruži vam osećaj sitosti do večere. Najbolji izbor je niskokalorično voće.

5. Vreme za vežbanje
Najbolje je vežbati u popodnevnim časovima jer je snaga organizma tada na vrhuncu. Naši mišići najbolje rade oko 18 časova, zglobovi su opušteni a protok krvi u mišićima – najbolji.

6. Meditiranje do sreće
Idealno je meditirati uvek u isto vreme i na istom mestu, najmanje 20 minuta, u zoru ili sumrak. Kraća meditacija nije dovoljno efikasna jer ne može da spusti nivo stresa i uvede nas u stanje opuštenosti i blaženstva.

Priredila: Nevena Lalić
Antistres misao