Praktične preporuke doktora OzaSMANJITE UNOS ŠEĆERA ZDRAVIM ZAMENAMA

Praktične preporuke doktora Oza
SMANJITE UNOS ŠEĆERA ZDRAVIM ZAMENAMA

Da li znate da šećer izaziva zavisnost? Dr Oz savetuje da pređemo na zdrave zamene kako bismo prevenirali ozbiljne bolesti koje mogu da nastanu kao posledica prevelikog unosa šećera

Kada pojedemo čokoladu ili kolač ili bilo šta što sadrži šećer, naš mozak bukvalno zasvetluca kao lampice na jelki. „Raduje“ se jer je šećer podigao nivo dopamina toliko da svaka naša ćelija uživa u tom udaru euforije, zadovoljstva, sitosti… Međutim, kada nivo dopamina padne posle pola sata-sat, a mi unesmo istu količinu slatkiša – ne desi se ista reakcija. Organizmu to više nije dovoljno, nego traži veću količinu da bi imao isti osećaj zadovoljstva. I, tako svaki put. Dakle, kada se ovaj sistem aktivira stvara se osećaj zavisnosti (po istom principu se stvara zavisnost od nikotina, alkohola, droga), a s obzirom da je šećer odgovoran za dijabetes, visok krvni pritisak, povišen holesterol, gojaznost… preporuka je da se njegov unos svede na minimum ili da se potpuno izbaci. Kako?

Veštačke zamene nisu idealno rešenje. Pomislićete možda da „pređete“ na tzv. veštačke zaslađivače, ali to nije preporuka dr Oza. Sukraloza je petsto puta slađa od saharoze, ne utiče na nivo šećera u krvi, ali njen dugoročni uticaj na organizam još uvek nije dovoljno istražen. Za aspartam, koji je nažalost prisutan u ogromnom broju namirnica, istraživanja su pokazala da ima štetne posledice na ogranizam i da se predugo zadržava u njemu. Saharin je, po rečima dr Oza, za sada jedan od najsigurnijih zaslađivača.

oz secer

Sjajan trik koji će vam pomoći je da pomirišete kremu sa aromom vanile, kaže dr Oz

Pazite se skrivenih šećera. Steknite naviku da proveravate na etiketama sadržaj namirnica koje kupujete. U mnogima su „sakriveni“ šećeri pod raznim nazivima, a proizvodi označeni da sadrže malo masti (low fat) imaju velike količine šećera kako bi im se poboljšao ukus! Dr Oz savetuje da posebnu pažnju obratite na nazive šećera koji se završavaju na „OL“ ili „OZA“, kao npr. sorbitol ili maltoza, kao i da li proizvod sardži neke sirupe, koji su takođe prikriveni šećeri. Izbacite iz upotrebe tzv. „kola“ napitke, kao i prerađene voćne sokove, jer sadrže malo voća, a mnogo šećera.

Probajte zdrave alternative. Med i stevija su prirodna i zdrava alternativa šećeru i veštačkim zaslađivačima. Pečeno, kuvano, pa čak i proprženo voće zadovoljiće vašu potrebu za slatkim, a mnogo je zdravije od kolača. Dr Oz preporučuje da napravite mešavinu kakaoa u komadićima, ili čak i crne čokolade i putera od kikirikija. Kakao nije sladak, zdrav je i sadrži antioksidanse, a puter od kikirikija je bogat vlaknima i proteinima, što stvara osećaj sitosti i drži apetit pod kontrolom.

Prevarite čulo ukusa. Ukoliko i dalje žudite da osetite slatkoću u ustima, dr Oz savetuje da u žitarice ili ceđeni sok dodate začine koji će pojačati slatki ukus – cimet, đumbir, muskatni oraščić, vanilu… Takođe, sjajan trik koji će vas odvratiti od potrebe za slatkim je da pomirišete kremu sa aromom vanile, jer taj miris „ubija“ želju za unosom šećera!

Pripremila: Aleksandra Miljković
Antistres misao