Niko nije savršen NIJE STRAŠNO AKO JE NAPORNO

Niko nije savršen
NIJE STRAŠNO AKO JE NAPORNO

Najteže je “pobeći” od stresa koji vam izazivaju najbliži. Prijatelje možete da izaberete, ali porodicu ne. Deca, roditelji i ostali rođaci koje volite mogu vam doneti i sreću i zabavu, ali ponekad mogu da budu i naporni. Kada postanete roditelj, iz korena vam se menjaju životne navike, donoseći nove pritiske

Bilo da ste kod kuće ili na poslu, u braku ili samohrani roditelj, imate jedno ili šestoro dece, izazovi su ogromni. Ostati miran i staložen deluje kao nemoguć cilj. Stres neće tek tako nestati, pa vam predlažemo nekoliko načina koji mogu da vam pomognu da bar malo smanjite napetost:

Potražite savet od drugih roditelja. Nikada vam nije padalo na pamet da će uloga roditelja biti laka, ali ste ipak to želeli. Probleme koje trenutno imate, imali su i drugi roditelji pre vas, pa nije strašno ako ih pitate za savet.

Odredite svoje prioritete i održavajte kućni red. Ne preuzimajte na sebe nepotrebne zadatke i odgovornosti.

Ako dajete sve od sebe, nemojte osećati krivicu. Svaki roditelj je ponekad pretrpan obavezama.

Prihvatite svaku pomoć koja vam se nudi. Bake, deke, tetke uglavnom žele da pomognu. Ako možete to da priuštite, razmislite o plaćanju osobe koja će vam pomoći oko čišćenja, šopinga, pranja veša, posebno ako ste prezauzeti poslovnim obavezama. Bolje je da se u slobodno vreme koncentrišete na decu, a ne na čišćenje kuće.

Prihvatite savete od ljudi u koje imate poverenja i do čijeg mišljenja vam je stalo. Možda ćete dobiti konkretne predloge koje ćete moći da primenite ako dođe do problema.

Vodite računa o sebi. Koristite različite antistres tehnike koje mogu da vam pomognu ako ne možete da izdržite pristisak i odgovornost zbog nove uloge. Nađite vreme za opuštanje. Na taj način, brinući o sebi, bićete sjajan primer svojoj deci.

Pravite liste i koristite kalendar. Ne možete očekivati da ćete se svega setiti.

Održavajte zdravu komunikaciju sa svojom decom, pažljivo ih slušajte, uvek nađite vremena i za njihove probleme.

Priredila: Marina Manga
Antistres misao