Neka sasvim drugačija dijeta JEDITE MANJE – UŽIVAJTE ISTO

Neka sasvim drugačija dijeta
JEDITE MANJE – UŽIVAJTE ISTO

Obećali ste sebi po ko zna koji put da od ponedeljka krećete na novi režim ishrane – dijetu. I, ko zna po koji put ste to obećanje prekršili! Šta možete da uradite da promenite svoj odnos prema hrani – da jedete manje a uživate isto, otkrila nam je Dragana Aleksić, wingwave i life kouč

Svi se slažemo da je hrana ne samo potreba, već i izvor zadovoljstva. A, kada u nečemu uživamo, skloni smo i da preteramo. Ono što nam posle slatkih i slanih zalogaja ostane jeste višak kilograma, i griža savesti. Sa druge strane, uživanja nikad dosta, pa zašto bismo ga se odrekli? Ili još bolje – kako?
– Veoma često smo u sukobu sa samim sobom, ili što bi naš narod rekao „Hoćemo i jare i pare“. I to ne samo kada je hrana u pitanju, nego i mnoge druge životne stvari. Nije lako napraviti balans, jer smo mi pod uticajem našeg racionalnog i našeg nesvesnog dela bića – na svesnom nivou želimo da smršamo, a na podsvesnom da uživamo. Na sreću, postoji sjajna metoda kojom možemo da izbalansiramo ove potrebe tako da nijedna ne bude ugrožena, – kaže naša sagovornica.

Ni previše ni premalo. Wingwave je najjednostavnije rečeno koučing emocija, što praktično znači da ovom specifičnom tehnikom dovodimo u balans emocije koje su na racionalnom nivou često neprepoznate kao „ometači“ u raznim životnim situacijama.
– Kada pričamo o emocijama obično se misli na tanana osećanja u nekom partnerskom odnosu, a ne na strah, krivicu, stid, mržnju, i slično. Ljudi nisu ni svesni koliko ove potisnute negativne emocije mogu da utiču na njihov život i da su upravo one u pozadini nekog problema, pa i problema sa hranom, bilo da jedu previše ili nedovoljno. Kada neko previše jede on zadovoljava neku potisnutu emociju koja ima veze sa događajem iz prošlosti. Što je više puta posezao za hranom to je veza između ponašanja (prejedanja) i emocije postajala sve jača, a kao rezultat imamo određeni šablon ponašanja – prekomerno unošenje hrane. Kada je u pitanju nedovoljna ishrana, tada se u pozadni problema „krije“ neko drugi ko je okidač za nehranjenje, odnosno osoba koja ne jede smatra da time „kažnjava“ osobu koju krivi za svoje stanje. To je mnogo ozbiljniji problem i zahteva saradnju više stručnjaka iz oblasti ishrane. Naravno, postoji i opcija da, kada previše jedemo neku hranu, to nema veze sa potisnutim emocijama, već sa navikom koju smo stvorili – pojašnjava Dragana.

dijeta

Čest savet je da se na dlanu napiše reč koja će nas zaustaviti

„Kritične“ namirnice. Bez obzira koji je razlog što previše jedete, ukoliko se to odrazilo na vaš izgled, i želite da se vratite „u normalu“, dobro je znati da wingwave koučingom možete tačno da odredite koliko ćete koju namirnicu unositi.
– Svako od nas zna koja namirnica mu je „kritična“, a ukoliko ih ima više O-ring testom se „traži“ koju prvo treba smanjiti. Zatim se na isti način proverava koliko se ona zaista konzumira. Ovde je zanimljivo da skoro svi sa kojima sam radila misle da unose količinski mnogo manje nego što se testom otkrije. A, kada se suoče sa istinom, tada su još više motivisani da promene svoj odnos prema hrani. Nakon što se utvrdi pravo stanje, na isti način testira se koliko je osobi dovoljno da unese „kritičnu“ namirnicu, a da ima isti osećaj zadovoljstva kao kada je jede koliko želi. Sledi set tzv. „mahanja“ – pomeranja koučeve ruke levo desno dok osoba očima prati te pokrete. Na taj način aktiviraju se obe strane mozga i informacija se obradi, tj. osoba se oslobađa šablonskog ponašanja. Potrebno je ponoviti nekoliko setova, a ukoliko ima više „kritičnih“ namirnica potrebno je i više sesija – susreta sa koučem. Ukoliko se tokom rada utvrdi da su emocije „odgovorne“ za prejedanje, onda se prvo radi na njihovom eliminisanju, pa se prelazi na smanjivanje količine.

Rezultati. Nakon prvih par sesija osoba neće imati isti poriv za hranom, ali će nastaviti da poseže za njom, pa čak i da je jede iako joj se ne jede. To je stari šablon ponašanja, a ne realna potreba za hranom, i jako je važno da čovek prepozna o čemu je stvarno reč.
– Šablonsko ponašanje nas uslovljava da radimo nešto iako više nemamo nikakvu potrebu za tim, i zapravo treba da naučimo sebe na novo ponašanje koje nam je korisnije. Ako već osoba nema potrebu za nekom namirnicom a ipak hoće da je jede, mora da iskoristi svoje unutrašnje snage da se zaustavi. Često savetujem klijentima da na dlanu napišu neku reč koja će ih zaustaviti. Na primer – STOP. Kada se par puta uzdrže od toga, sledeći put neće krenuti ka toj namirnici jer neće imati potrebu. Rezultati nakon par sesija održavaju se i do godinu, dve dana, a preporuka je da čim osete da se vraćaju starim navikama dođu bar na još jednu sesiju i „očiste“ zaostale emocije ili šablone. Jasno je da smanjivanjem količine namirnica možemo očekivati i smanjivanje kilograma, uz obaveznu fizičku aktivnost. Tako će biti brže, zdravije i dugoročnije!

Više od Dragani Aleksić i wingwave sesijama
potražite na: www.one2grow.net

Tekst: Isidora Miletić
Antistres misao