Maska ljubaznosti može da stvori loše odnose Ne budite ljubazni, budite iskreni Toma d’Ansambur

Maska ljubaznosti može da stvori loše odnose
Ne budite ljubazni, budite iskreni
Toma d’Ansambur

Ne-budite-ljubazni-budite-iskreni_slika_O_56983343Okruženi smo lažnim emocijama, lažnom komunikacijom. I prema sebi i prema drugima. Zato nam i nije dobro, u duši osećamo da nešto ne štima, a i odnosi s drugima nisu kvalitetni. Šta uraditi, kako razgovarati?

Ovo je dobra knjiga koja obiluje ne samo brojnim savetima i jasnim pojašnjenjima, već i primerima sa kojima se možemo poistovetiti, a proizvod su dugogodišnje prakse autora knjige.

Toma d’Ansambur je kao bivši pravnik i pravni savetnik decenije posvetio radu sa problematičnom omladinom, a zatim i psihološkim radionicama sa ostalima. Kada je napisao ovu knjigu, brzo je postala evropski bestseler, i za nju je 2003. godine dobio nagradu na Festivalu autora psihologije u Nimu.

Ne znamo da opišemo šta osećamo i koje potrebe imamo. To je jedan od prvih problema. Ne šta mislimo da treba da osećamo i šta bi bilo u skladu s normama, da bi nas smatrali dobrim i finim.

Formiramo mišljenje na osnovu malo informacija, tuđih i opšte prihvaćenih stavova, sve nam može biti ili crno ili belo, definišemo ljude na osnovu njihovog izgleda, posla kojim se bave, ponašanja u jednoj situaciji.

Istovremeno, kriveći druge za to kako se osećamo, naučeni smo da nije lepo baviti se svojim emocijama i o njima pričati, raditi ono što želite već što drugi očekuju od vas. A sramota je i ne pomoći drugome makar na sopstvenu štetu.

Zato se osećamo loše. Ima li rešenja?

Da naučimo da sve to – ne radimo. Autor savetuje da naša komunikacija treba da sadrži četiri elementa, i to redom:

  1. ZAPAŽANJE, koje u nama budi neko (udaljili ste se jedno od drugog)
  2. OSEĆAJ , koji opet uvek odgovara nekoj (osećate se umorno)
  3. POTREBU, koja nas podrstiče da formulišemo ono što se zove (da budu zajedno ništa ne radeći)
  4. ŽELJU (i gledaju film, idu u restoran i slično).
Antistres misao