Maja Popov POPRAVITE ŽIVOT UZ POMOĆ DISANJA

Maja Popov
POPRAVITE ŽIVOT UZ POMOĆ DISANJA

Smirenost koju donosi njena pojava i način na koji priča remeti samo nemirna kovrdžava kosa. Maja zrači posebnom energijom koju joj je možda podario život ali su joga i transcendentalna meditacija koje su već trideset godina deo njenog života, sigurno bile važan delić koji čini suštinu

Kada se danas u našem okruženju pomene joga (yoga) i transcendentalna meditacija (TM), ne možete da zaobiđete ime Maje Popov.
A imala je samo trinaest godina kada je prvi put otkrila ovu tada skoro nepoznatu tehniku. Još je bila učenica osnovne škole i bavila se sportom, plesom… Tehnike disanja koje je tada zahvaljujući jogi naučila izuzetno su joj značile kao baza za bavljenje fizičkom aktivnošću. Iz današnje perspektive misli da joj je to puno pomoglo i u drugim aspektima života.

Mama je pokretač svega. U Majinoj porodici mama je bila pokretač svega jer je stalno istraživala nove mogućnosti rada na sebi, pa je prva otkrila i važnost dostizanja unutrašnje stabilnosti i mira. Svoja saznanja je postepeno prenosila i na ćerku koja je pratila promene, pozitivne transformacije koje su se dešavale članovima njene porodice i najužem okruženju.
– Te promene su se najviše odnosile na zdravlje. Ljudi su dobijali šansu da u kratkom periodu poprave svoj život. Kada vidite da neko za dva meseca ostavi cigarete, razne tablete i dovedu sebe u balans, i mentalno, i emotivno, i fizički – šta vam je potrebno više od toga da tako nešto izaberete kao svoj put? Ono što tada možda nisam znala je da ću brzo početi da se i profesionalno bavim jogom i meditacijom, priseća se naša sagovornica momenata kada je joga ozbiljnim koracima zakoračila u njen život i ističe da je veoma važno da na svom putu znanja kao veliku podršku imate vrhunske predavače i učitelje jer bez njih ništa ne bi bilo isto.
– Imala sam najboljeg učitelja Jadranka Mikleca koji je umeo da prenese znanje Maharishi Mahes Yogija i na druge ljude i vrlo brzo sam otkrila sve dobrobiti ove tehnike. Uskladiti pokret i dah je zaista vrhunska stvar koja nam toliko olakšava kretanja i osobađa pritiska naš grudni koš, nakon čega se osećamo sjajno.

Jutro započinje jogom. Kada je shvatila da sa najviše strasti i životne energije priča o jogi i meditaciji, znala je da je pronašla sebe. Danas to objašnjava na ovaj način – Dok pričam o tome, osećam da sam “živa iznutra”, kao kada pričamo istinu i od toga rastemo.
I bez obzira na to što u to vreme tako nešto nije bilo ni poznato, ni previše popularno u našem okruženju, Maja je 1994. godine počela da se profesionalno bavi jogom i meditacijom. Znanja koja je sticala i prenosila na druge ljude omogućila su joj da svoj život sagleda iz sasvim drugačije perspektive i nauči da izabere ono što njoj najviše prija.
Svaki dan i danas nakon tri decenije Maja započinje jogom, čak i vikendom.
– Divan je osećaj posvetiti se sebi rano ujutru i tako, pun pozitivne energije, započeti dan. Ne mora to da bude sat vremene, može da se uradi određeni niz vežbi za samo petnaestak minuta. Tako da izgovor da nemamo vremena za sebe i vežbanje nije na mestu.

Maja_Popov_joga_02

Joga može da izbriše stres i uvede nas u stanje balansa

Između realnosti i sna. Njoj samoj najviše prijaju vežbe disanja i usklađenost pokreta i daha. Taj osećaj – potpuno opuštanje, na neki način i jeste cilj joge.
– Ljudi često misle da su opušteni ali to nije tačno jer im se različite misli vrzmaju po glavi, a mišići su i dalje stegnuti. Potpuno relaskiranje je nešto između realnosti i sna, kad sve “otpustimo”, a ne spavamo, kaže Maja.
I joga i transcendentalna meditacija su odlični načini za oslobađanje od stresa. Kada je to najefikasnije?
– Veoma je važna redovnost – kada nešto ponavljamo a pritom to izuzetno prija našem telu, mi ćemo to brzo i da usvojimo. Rezultat koji dobijamo dok radimo transcendentalnu meditaciju ili vežbamo mi kasnije prenosimo i na druge aktivnosti koje radimo, tako da i tada ne gubimo unutrašnji mir, taj pozitivan, lep osećaj koji stalno nosimo sa sobom. Kad smo pod stresom, mi vibriramo nemir, nesigurnost, gušenje… Joga to može da promeni, da nas uvede u stanje balansa.

Razvezivanje stresnih čvorova. Naučno je dokazano da se uz pomoć transcendentalne meditacije ostvaruje duplo jači odmor u poređenju sa nadubljim snom. Kroz taj duboki odmor i relaksaciju telo i nervni sistem otpušta stres. Stresovi su kao čvorovi koji onemogućavaju normalan protok energije i informacija, tako da kada uđemo u duboki odmor čvorovi se razvežu i ponovo se na prirodan način uspostavlja tok energije i informacija.
A evo šta našoj sagovornici najviše prija kad oseti da se stres približava:
– Duboko dišem uz nekoliko sjajnih tehnika iz joge. I kada se iznerviram, jako me brzo prođe to stanje, a to je rezultat dugogodišnje meditacije. Slušanje određene muzike takođe me smiruje, čitanje proverene i korisne literature koja uzdiže svest. Tako možemo da prevaziđemo stresan trenutak, mada on nekada ume da bude duži od večnosti i može da naruši sve što smo gradili. Zato je veoma važno da radimo puno na sebi i svom unutrašnjem miru.

Antistres preporuka. I osobe koje se ne bave aktivno jogom mogu povremeno sebe da “časte” nekom umirujućom tehnikom. Maja Popov predlaže sledeće:
– Ono što svakako može da pomogne je način disanja. Može da se sedi ili leži, mada je preporuka ležeći položaj. Pratiti disanje, a ono ide od gore prema dole, znači kroz nos. Udahnuti i polako napuniti grudni koš, pa stomak, da se osećamo kao balon. Zatim izdahnemo tako što prvo uvučemo stomak, pa skupimo rebra (od dole prema gore) i polako produžavamo izdisaj. Još je bolje ako radimo zvučno ili grleno disanje, tj. ispuštamo zvuk dok dišemo. Kao da želimo da zamaglimo staklo dahom, samo dišemo kroz nos. Ova tehnika može potpuno da nas opusti i regeneriše.

Individualnost, ali i timski rad. Nakon više godina bavljenja jogom i transcendentalnom meditacijom Maja je shvatila da je timski rad izuzetno važan u radu sa ljudima. Kao njen sledeći korak jednostavno se nametnulo otvaranje Holističke akademije koja okuplja kvalitetan tim ljudi, od lekara klasične medicine, homeopata, nutricionista, psihologa, masera, astrologa. 
– Volela bih da se to proširi i da u svakom gradu postoji jedan takav centar. Više nije dovoljno samo vežbati. Ako želimo da ozbiljno napredujemo i održavamo dobro zdravlje, treba da se najpre koriguje ishrana, kao i stari šablon razmišljanja, da se otklone loše navike… Ljudi žele da rade na sebi ali ne znaju šta im treba i kome mogu da se obrate u masi ponuda koje danas postoje. Zato je važno da postoji centar i tim u koji će ljudi imati poverenja, a mislim da smo mi to uspeli da postignemo, završava svoju priču Maja Popov, koja je između ostalog, tokom godina bila i lični trener mnogim poznatim ličnostima za koje kaže da poseduju harizmu, zbog čega su baš tu gde jesu. Onda je sasvim jasno zbog čega je i naša sagovornica tu gde jeste – na mestu koje joj bez ikakve sumnje u ovom poslu pripada.

Tekst: Jasmina Stefanović
Antistres misao