Maja Enis ŽENA ZMAJ U SVETU SLIKOVNICA

Maja Enis
ŽENA ZMAJ U SVETU SLIKOVNICA

Kada je žena u svetu preduzetništva obično se misli da nema dovoljno vremena za porodicu. Naša sagovornica je ovaj problem mnogih poslovnih žena uspela da reši time što je izabrala da radi posao kome će se svi radovati

Kada je devedesetih godina ušla u privatni biznis Maja Enis nije ni slutila kakva je avantura čeka. Ali, kockice su se poslagale i sve je krenulo putem koji nekada ni sami ne možemo da kontrolišemo. Ena i Igor danas imaju dvadeset i tri i devetnaest godina i pomažu mami u njenom poslu, a na početku su bili u pelenama i slikovnice koje su počele da izlaze pod kapom Enco book-a lepo su se uklapale u njihovo detinjstvo.
– Sve je krenulo sasvim slučajno. Danas je tržište zatrpano bojankama i slikovnicama, a u vreme kada su moja deca bila mala u knjižarama nije moglo da se nađe skoro ništa kvalitetno što bi moglo da im bude zanimljivo, a istovremeno i edukativno. Na sajmu u Bolonji sam se oduševila izdanjima belgijskog izdavača „Le ballon“ i donela ih u Srbiju, priseća se danas Maja Enis.

Slikovnica iz snova. Uspela je da dobije licencu, počela da uvozi njihove knjige ali je istovremeno sa koleginicom sa fakulteta počela da stvara i svoje.
– Zajedno smo nacrtale slikovnicu iz svojih snova i krenule u uzbudljivi i nama potpuno nepoznati svet izdavaštva iako smo bile diplomirani pedagozi. Koleginica se u međuvremenu opredelila za posao u školi, a ja sam nastavila svoju avanturu sa knjigama. Za mene je to postao neverovatan svet istraživanja u koji sam mogla da sklapam kockice privatnog i poslovnog života, objašnjava naša sagovornica i dodaje da su deca danas usmerena uglavnom na nove tehnologije ali da je važno da makar u ranom detinjstvu produže vreme druženja sa knjigom.

Maja_EncoBook_01

Na dodeli nagrade za “ženu zmaja”

Cvet uspeha. Knjige koje su „njenih misli i ruku delo“ prepoznatljive su na tržištu. To su kviz knjige koja deci pružaju ne samo edukaciju kroz istraživanje raznih oblasti, već i zabavu kroz „grebanje“ do tačnog odgovora. Maji i njenoj izdavačkoj kući su baš one donele brojne nagrade, između ostalog i „Cvet uspeha za ženu zmaja“ za inovativnost.
Ideja autorke je da kviz knjige budu samo polazna osnova da se deca kroz kratka pitanja i još kraće odgovore zainteresuju za određenu temu, da nauče bar osnovne informacije koje će ih, ako žele, odvesti u potragu za dubljim znanjem.
– Istraživanja pokazuju da samo pet do deset odsto školske dece čita. Kada su manji, roditelji kroz slikovnice i bojanke mogu više da utiču na njihova interesovanja za knjigu, ali je školski uzrast vreme kada to više nije tako jednostavno. Ja sam htela da nađem način da to produžim, a to je jedino moguće ako je znanje dovoljno koncizno, da ne podseća na školske udžbenike i radne sveske i da pruži još neki segment, a to je u ovom slučaju „grebanje“ – kaže vlasnica i direktorka Enco book-a.
Teme za kviz knjige su različite, od istorije, umetnosti do saobraćaja, turizma… U saradnji sa Turističkom organizacijom Beograda nastala je na primer knjiga „Zašto volim Beograd“.

Knjige kao deo detinjstva. Ljubav prema knjigama Maja je prenosila i na svoje dvoje dece, koji su kao sasvim mali upoznali knjižare, sajmove… Po rečima naše sagovornice, njen posao je možda iziskivao nekada veliku posvećenost, ali je sa druge strane Eni i Igoru pružao jedno opušteno i drugačije detinjstvo jer nisu imali mamu koja se u pet sati vraća sa posla i kuva ručak.
– Moja kancelarija je bila preko puta kuće tako da sam mogla ceo dan da cirkulišem između, da decu ispratim u školu i da ih dočekam, da uradimo domaći pa da se vratim na posao, i tako u krug. Mogla sam da ih vodim sa sobom kada je to bilo potrebno, da zajedno idemo u knjižare, da budu deo posla koji radim.

Važna je podrška. To što je članica Udruženja poslovnih žena, osim podrške istomišljenica, daje joj snagu da nastavi svojim putem gde je sve teže biti žena preduzetnik.
– Uvek se divimo jedna drugoj kako uspevamo da balansiramo između posla i privatnih obaveza. Radoholičarke smo sa jedne strane, a opet nalazimo vremena i za međusobno druženje. Pre ćemo se okupiti negde da proćaskamo i ispričamo, nego da odemo u šoping, sa osmehom zadovoljne žene na licu objašnjava naša sagovornica.
Iako kriza i problemi pogađaju sve, ženama je sigurno teže jer se u današnje vreme nose i sa novim ulogama koje im je savremeni način života doneo. Po mišljenju naše sagovornice žene su vrednije, požrtvovanije i upornije čak i u poslu jer to uvek vezuju za opstanak porodice. Zbog toga im je izuzetno važno kada imaju podršku kroz udruženja kao što je Udruženje poslovnih žena jer se tako osećaju sigurnije i mogu jedna drugu da podrže u svakom pogledu.

Tekst: Jasmina Pečin
Antistres misao