Kažite stresu – doviđenja… PRAZNIČNI ANTISTRES TANJIR

Kažite stresu – doviđenja…
PRAZNIČNI ANTISTRES TANJIR

Sezona slavlja i gošćenja je veliki atak na naše telo a sve pod izgovorom da je sramota domaćine odbiti. Ja priznajem, ponekad, što se u narodu kaže “jedem očima”, zato što je lepo, miriše, u društvu, uz reč po reč

Kako se posle praznika ne biste kajali i lečili, evo preporuka šta da jedete i tako, čak i za slavskom trpezom, kažete “doviđenja” stresu.

NIŠTA BEZ PREBRANCA. Nema slavlja bez njega, a i zašto bi ga bilo. Iako sadrži dosta ugnjenih hidrata, siromašan je mastima i holesterolom. Bogat je vitaminom B (posebno B6), a time i dobar za raspoloženje. Tu su i gvožđe, magnezijum, kalijum, cink, minerali koji jačaju organizam, dobri su protiv bolova, kao zaštitinci organizma od štetnih materija. Kaloričan jeste, ali ne toliko da bi ga trebalo izbegavati. Da bi se materije u njemu u potpunosti iskoristile, dobro je da se jede sa nečim što je bogato vitaminom C.

KISELI KUPUS KAO HRANA I LEK. Ako domaćica ne preteruje sa količinom mesa i masnoća, jelo od kiselog kupusa ima malo kalorija, dakle, ne goji i važi za pravu antistres namirnicu. Za slavlja je odličan jer, a to znate i sami, budi ceo organizam. Sadrži velike količine vitamina C i čisti naša tela i štiti od virusa. Ako ste umorni i nervozni, može vam pomoći jer sadrži i značajne količine vitamina B12. A ako ga ne volite, tu je antistres namirnica, tj. namirnice broj 3.

kiselo

Kiselo će izbalansirati ishranu bogatu namirnicama životinjskog porekla

KISELO IZ TEGLE, SVE REDOM. Krastavci veliki ili mali, šargarepa, karfiol… mešano ili odvojeno. Sve ono što pripremamo mi ili neko za nas kao povrće koje se kiseli u teglama i burićima izuzetno je korisno za naš sistem varenja. Posebno ako teško odolevamo pečenjima. Što bi se reklo, čisti creva, odnosno balansira ishranu bogatu namirnicama životinjskog porekla i mastima. Ne utiče na povećanje telesne težine i zasićuje, pa su realne šanse da ćete odoleti tortama i kolačićima.

Antistres misao