Kako tehnika „pažljivog disanja“ eliminiše stres i stvara ravnotežu i opuštenost POKLONITE SEBI DISANJE

Kako tehnika „pažljivog disanja“ eliminiše stres
i stvara ravnotežu i opuštenost
POKLONITE SEBI DISANJE

PRVI KORAK: Udahnite i izdahnite posmatrajući kako to radite bez napora, prirodnim ritmom. Na kraju svakog izdisaja brojite: udisaj, izdisaj, jedan; udisaj, izdisaj, dva… i tako redom do 10. Zatim sve to krenite ispočetka, brojeći posle udisaja od 1 do 10 (ukupno 20). Ne žurite, pustite da misli ako dođu i odu, ne terajte ih ali im ne posvećujte ni pažnju. Neka CENTAR vaših misli bude disanje, vaš prirodni ritam udisaj – izdisaj.

DRUGI KORAK: Sada treba da brojite pre udisaja; jedan, udisaj, izdisaj; dva, udisaj, izdisaj… ponovo od jedan do deset, pa još jedan ciklus udisaja i izdisaja brojeći od 1 do 10 (ukupno 20).

TREĆI KORAK: Nastavite da udišete a zatim izdišete vazduh vašim RITMOM, ali bez ikavog brojanja. Svest posvetite samo disanju, kako vazduh ulazi a zatim izlazi, kakvi su prelazi odnosno pauze između perioda kada vazduh ulazi u vas kroz nos i nog kada izlazi iz vas.

ČETVRTI KORAK: Nastavite da dišete istim tempom, ali sada pažnju usmerite na osećaj koji imate pored vrha nosa i usana. Osetite energiju u vama koja opušta, osetite koliko je silna i kako se stapate sa njom. Probajte. Osetite ljubav u vama, spokoj i mir dok upoznajete sebe, svoje biće, i doživljavate sebe kao dušu. Zadržite taj osećaj i kada se budete VRATILI u sadašnji trenutak.

Slika 2

Stavite dlanove na oči i ponavljajte: „Pronađi svoj centar.“

Kada osetite potrebu, lagano pre otvaranja očiju, kao i u drugim tehnikama i meditacijama, promrdajte prste na rukama i nogama i lagano otvorite oči.
Pojedini u 4. koraku zaplaču, i to je u redu. Požele da ostanu u tom miru, i to je prirodno. Neki se ne snađu u prvim pokušajima, ali i to je normalno. Ono što je važno da znate je da ne treba da odustanete, jer ova tehnika „pažljivog disanja“ daje neverovatan osećaj mira i usklađenosti sa vašom suštinom, dušom.

PRONAĐI SVOJ CENTAR. Ako imate vremena, Džon Holand preporučuje i jednu malu vežbu, kojom ćete takođe osetiti jedinstvo sa svojom dušom. Sve što treba da uradite je da zažmurite, stavite dlanove na oči, dišete duboko i glasom ili u sebi ponavljate: „Pronađi svoj centar“. Posle svega par minuta osetićete kako se povezujete sa svojom dušom, a time i mir i uravnoteženost. Stres i brige će otići.

Tekst: Željka Zebić
Antistres misao