Kako da zaobiđemo stresne situacije SVAKODNEVNE VEŽBE MOGU DA POMOGNU

Kako da zaobiđemo stresne situacije
SVAKODNEVNE VEŽBE MOGU DA POMOGNU

Možda vam se čini da je nemoguće da se izolujete i zaštitite od stresa, ali dok ne probate nećete ni znati. Sve je stvar vežbe i uverenja da postoje situacije koje su pod vašom kontrolom i na koje direktno možete da utičete, kaže Dragana Aleksić, wingwave i life coach

Stres je stanje koje osećamo kao tremor, nervozu, ubrzano lupanje srca, gušenje… Ovi simptomi ukazuju da nam se nešto dešava, ali da li uspevamo uvek da prepoznamo šta je njihov uzrok. Kada smo duže vreme izloženi stresnim situacijama, više i ne znamo šta nas tačno uvodi u loše stanje. Zato je važno da prvo otkrijemo izvore stresa, a zatim da svakodnevno vežbamo kako da ih izbegnemo. Kako? Zamislite da vozite slalom svakog dana i zaobilazite u širokom luku sledeće situacije. Slobodno i bez griže savesti.

Mišljenje drugih. Razmena mišljenja i iskustava sa drugim ljudima su u raznim životnim situacijama korisna. Ali, tu je jedno veliko ALI. To važi ukoliko imate ista ili bar slična interesovanja, kriterijume, očekivanja, i sl. U suprotnom, mišljenje osobe da je OK npr. kampovati na moru, drugoj osobi koja voli da svoj odmor provede u veoma komfornim uslovima – neće biti korisno. Isto je i sa započinjanjem nekog posla, pronalaženjem hobija… ili bilo čime što je za vas izazov i izvor sreće. A, onda vam neko kaže da je to bezveze, da već negde postoji, da je to bacanje para, vremena… i, posle samo par trenutaka osećate sa kao izduvani balon. Vi možete i treba da radite sve ono što vas čini srećnim, i potrebno je da imate podršku, a ne kamen spoticanja. I sasvim je OK da zaobiđete ovo kamenje.
Zapitajte se da li u životu želite da za sebe radite stvari koje vas čine srećnim ili da ne radite ništa i budete nesrećni zbog drugih?

Mi smo ti koji svakog dana biramo kako ćemo da živimo

Mi smo ti koji svakog dana biramo kako ćemo da živimo

Težnja ka savršenstvu. Potpuno je u redu biti savršen i truditi se da sve tako i funkcioniše. Ono što može da bude problem kod savršenstva je kada mu težimo u situacijama kada to i nije baš neophodno, jer su ugrožene neke druge vrednosti. Za osobu koja teži da uradi nešto savršeno to može da bude veći izvor stresa ukoliko npr. zbog toga ne može da uradi posao u roku. Ili, dolaze vam prijatelji i želite da vam stan bude savršeno sređen, da sve bude na svom mestu i usput da pripremite savršen ručak. Super ako ima ko da vam pomogne u tome, u suprotnom savršenstvo će vas „koštati“ jer ćete biti pod tenzijom.
Zapitajte se da li je vašim prijateljima važno da se druže sa vama u opuštenoj atmosferi ili da zagledaju šta nije na svom mestu?

Strah od promena. Bezbroj puta ste čuli da su promene jedina sigurna stvar u životu. Pa, zašto ih se onda toliko plašimo? Mi funkcionišemo po principu navika, živimo po određenim šablonima i često i ne razmišljamo da postoje drugi načini da nešto uradimo. Idemo istim putem na posao – iako je put loš, kupujemo iste namirnice po navici i u istoj prodavnici – iako je skuplja, krećemo se u istoj grupi ljudi godinama – iako nas to više ne čini srećnim. I sve je to u redu, ukoliko je više prednost nego izvor stresa. Međutim, ukoliko nas iste stvari nerviraju godinama iznova i iznova, jasno je da ih treba zaobići. Jer, mi smo ti koji svakog dana biramo kako će da nam bude. Sigurno možete da idete drugim putem na posao i sigurno možete da preživite dan bez vesti iz novina i na televiziji.
Zapitajte se da li vam je važnije da znate nešto što vas ne zanima ili da svoj dan ispunite aktivnostima i interesovanjima koje vas čine srećnim?

Zabeležila: Isidora Miletić

Antistres misao