Kako da promenite svoj život do 1. januara 10 MINUTA DNEVNO ZA ŽELJE I PLANOVE

Kako da promenite svoj život do 1. januara
10 MINUTA DNEVNO ZA ŽELJE I PLANOVE

Kažu da je ustajati ranije i to vreme poklanjati sebi i duhovnom razvoju neprocenjivo. Ali, ni meni, a ni mnogim drugim ljudima promena koja podrazumeva da od sutra ustajem 30 ili 60 minuta ranije, posebno u ovo doba godine, ne prija. Svakog dana navijte sat da vas budi, zavisno od toga kad počinjete s ovim, kada inače ustajete i kakve su vam obaveze, minut-dva ili tri minuta ranije u odnosu na prethodni dan, sve dok ne dođete do željenih pola sata ili sat ustajanja ranije. Do prvog dana nove godine već ćete imati naviku ranijeg ustajanja, da biste to vreme posvetili sebi: razmišljanju, pravljenju plana za aktivnosti, uživanju u muzici ili tišini, vežbama, meditaciji… šta god osmislite a da dobro utiče na vaš um i dušu.

Dani pred nama nisu zgodni za naše stomake, zdravlje a i figuru, pa preterani unos hrane i pića može da nam stvori osećaj neraspoloženja, što zbog umaranja sistema za varenje, što zbog našeg osećaja da radimo nešto zbog čega nećemo biti srećni. Zato je dobro razmisliti šta bismo mogli učiniti da nam se vrati dobar osećaj i zadovoljstvo našim izgledom ali pre svega zdravljem. Ako dugo niste vežbali, setite se onoga što ste radili na časovima fizičkog. Izaberite tri vežbe i svakog jutra, dok čekate da provri voda za kafu ili čaj, vežbajte. Možda će vam u početku biti teško, besmisleno, nepotrebno, ali posle par dana osećaćete se bolje. Tada vežbanju posvetite 5, sledeće nedelje 10, pa 15, pa 20 minuta (može i 2 puta 10, ujutru i uveče), i to sve do dočeka. Videćete, ono što vas je bolelo ili će prestati, ili će boleti manje. Ako vas brine kako ćete odoleti trpezi, predlažemo da pre slavlja pijete limunadu ili čajeve, ako vam je problem da odbijete domaćine uvek možete reći da ste „upravo stigli sa drugog mesta“ pa ne možete puno da se poslužite ili nešto slično.

2 promenite svoj život

Zapišite i 12 manjih promena za sledeću godinu. Zašto 12?

U svesku zapišite bar 12 stvari koje žarko želite da uradite sledeće godine (poseta nekim muzejima, koncerti, pozorišta, izleti, posebna druženja), tri cilja koja želite da ostvarite (jedan veliki i dva manjeg značaja ili lakše ostvariva, na primer promeniti posao, baviti se rekreacijom, položiti vozački ispit), a koja ćete posebno „razraditi“ i preciznije isplanirati, imajući u vidu sve okolnosti i moguće prepreke, ali i korake koji vas vode ka njima. Zapišite i 12 manjih promena za sledeću godinu, na primer da ćete gajiti cveće na terasi, promeniti dotrajalo suđe, srediti ormane i fioke. Odredite sebi rokove, ali tako da aktivnosti na realizaciji pravilno rasporedite u skladu sa mogućnostima. Zašto 12? Pa, za svaki mesec po jedna.

I na kraju, svakog radnog dana napišite po jednu rečenicu šta vam je važno, a subotom te rečenice pretvorite u afirmacije. Prvi januar dočekajte tako što ćete sve te afirmacije pretvoriti u kartice, koje ćete nakon buđenja u idućoj godini čitati i koristiti za motivaciju.
Podsećamo, afirmacije treba da budu napisane u sadašnjem vremenu, ne treba da sadrže negacije (umesto nisam tužna, valjano je srećna sam), treba da vas pokrenu i budu što realnije (Danas zarađujem milion dolara nije odgovarajuća rečenica). Igrajte se njima, igranje nije namenjeno samo deci. Ispišite ih ako želite bojama, na svaki papir ili parče kartona po jednu, u formi rečenice. Nađite neku posudu ili kutiju koju možete ukrasiti, stavite ih sve unutra i svakog jutra u 2016. nasumice izvlačite po jednu. Vašu afirmaciju za taj dan. A ako vam se dopadne, možete ih pisati još i više. Ko zna šta još možete i da poželite i da vam se i ostvari u Novoj godini!

Tekst: Željka Zebić
Antistres misao