Jun, mesec stresova Kako preživeti

Jun, mesec stresova
Kako preživeti

Potom, razgovarajte sa sobom. Šta je najstrašnije što vas brine? Šta zapravo želite? Možete li kada zažmurite da zamislite kako izgleda ostvarenje vaše želje? Šta osećate, možete li te emocije da zadržite što duže? Ne dajte da se sebi kažete „šta ako“, „nije moguće“ i slično. Kad god „zapne“, vratite te slike u svoje misli sve dok strah i briga makar malo ne uminu.

ODREDITE NAJVAŽNIJE – Razmislite šta je najvažnije, preispitajte se da li je baš to i trudite se da sve ostalo „ugušite“. Kad se pojavi u mislima, recite: Beži, sada je najvažnije da… Recimo, ako je pred vama proslava godišnjice vaše mature, prestanite da mislite da je najvažnije kako izgledate, jer je to uglavnom sporedna stvar. Primaran je taj emotivan susret, zagrljaji, vi opet zajedno, ta energija između vas. Ili, ako vam dete kreće na polaganje, najvažnije je da ne bude zaplašeno, pod tremom, zabrinuto, najvažnije je da bude stabilno. Rezultat će biti slabiji ako budete gunđali i dodatno ga svojim strahovima opterećivali. Ima ih dovoljno i bez vaših.

OPTERETITE TELO I MOZAK – Trudite se da se „okupirate“ drugim stvarima, nemojte sedeti i čekati. Rešavajte ukrštenice, slušajte muziku, sređujte fioke, cveće, krpite čarape, perite prozore… idite na izložbu, bilo koju, prošetajte po buticima, pa i isprobajte nešto od garderobe. Angažujte ruke, noge, mozak. Nemojte gledati TV bez cilja jer će stres eksplodirati, mnogima neće pomoći ni gledanje filmova i čitanje knjiga, a bežite od slaganja fotografija i bilo kakvih uspomena.

jun antistres 2NEMA POREĐENJA – Nemojte prikupljati informacije kako su drugi uradili test, gde putuju, koliko kilograma imaju, koliko imaju poena, kada su im deca stigla kući, šta su im spakovali za put… Nema poređenja. Zato što se sreća i uspešnost ne mogu dobro proceniti poređenjem. Prvo, nismo mi isti, kao ni naše potrebe, sposobnosti, osećaji u trenutku. Drugo, zaista nije poenta u najboljem, nego najlepšem za nas, onome što nas čini srećnim. A srećni smo kada tuga, kajanje i prekori nestanu. Uostalom, možda su taj uspeh i to naj-naj samo naš utisak, možda je istina dijametralno suprotna. Dete sa maksimumom poena može biti jako nesrećno zato što upisuje ono što mu je naređeno, a ne što želi, i biti u budućnosti problematično. Možda se oni u luksuznom hotelu na Sejšelima svađaju i mrze, a oni kod dede na selu beskrajno vole i smeju? Nema poređenja zato što je besmisleno. Dobro je jedino poređenje sa samimi sobom, odnosno truditi se da se uvek bude bolji nego što se bilo, bez osuda ako tako ne bude.

DISANJE I ISTEZANJE – Mnogo je važno da čim osetite strah, nemir, nervozu – stanete i istegnete se, podignete ruke, zategnete sve mišiće da čujete pucketanje kostiju. Možete da legnete na pod kao zvezda i istežete se. I da dišete polako i duboko, da vam stomak bude kao Budin pri udahu, i zalepljen za kičmu pri izdahu. Najmanje 3 do 5 minuta.

TAPKANJE – Odlično pomaže tapkanje, a u zavisnosti kako se osećate je i tehnika. Na našem portalu u delu „Antistres vodič TV“ možete pogledati više tehnika (ima i na istoimenomYoutube kanalu), a ovo je link za jednu od njih koju pokazuje Tea Milanković: https://www.youtube.com/watch?v=TJ1b_W9wiEo.

PODRŽITE SEBE VERBALNO – Najvažnije je da zapišete nekoliko nežnih rečenica koje motivišu, i držite taj papir u džepu. Naš predlog su rečenice:

Sve je dobro.
U miru sam sa sobom.
Život je čarolija.
Sve ima svoje dobro.

Kako god da se završi ovaj stresni mesec, bilo bi dobro da ga ne analizirate, zanemarujete dobro i ističete loše. Jer, većina tih situacija i neprijatnosti koje nose za par godina neće biti bitna. Ali zato neki važni odnosi mogu biti trajno narušeni, mogu napraviti lančanu reakciju u budućnosti i život usmeriti u neželjenom pravcu. Mislite o tome.

Tekst: Željka Zebić
Foto: Pixabay, MaxPixel
Antistres misao