Iznervirali ste se? ZABORAVITE NA TO ŠTO PRE!

Iznervirali ste se?
ZABORAVITE NA TO ŠTO PRE!

Prestanite da vraćate film. Ukoliko ste ipak izabrali onaj drugi put i odreagovali, dajte sebi vremena da se smirite, ali pazite na još jednu zamku.
– Druga najgora stvar je da po dolasku kući nakon nemilog događaja i vaše burne reakcije, počnete o tome da pričate. Mi smo navikli da prepričavamo sve što nam se desi, posebno kada su u pitanju neki konflikti, jer vlada jedno opšte uverenje da je lakše kada se to podeli sa nekim, kada se „ispraznimo“… E, pa nije! Kada „vraćate film“ i počnete da prepričavate to što vam se desilo, vi se vraćate u stanje tenzije, evocirate sve emocije iz tog događaja, a pričom ih pojačavate. Ako vam sagovornik još doliva ulje na vatru komentarima – Ma, što nisi rekla i ovo i ono, osećaćete se kao da ste još uvek tamo ispred te kase ili zgaženi u autobusu, sa sve negativnim emocijama u paketu! I onda nećete moći da zaspite, vrtećete taj film po glavi, i ući u začarani krug. Jasno je da ovo stanje tenzije nema nikakvu korist za osobu koja kroz to prolazi i da je zato mnogo bolje da se ipak izabere onaj prvi put.

sl 3

Pogrešno je mišljenje da ćete se bolje osećati ako nekome ispričate šta vas je iznerviralo

Vežba je najbolja preventiva. Iako ovo zvuči logično, pa i jednostavno, činjenica je da nije baš tako lako upravljati sobom i zaustaviti se pre nego što se vatra nervoze rasplamsa.
– Ima ljudi čija je priroda takva da ne reaguju emotivno, mada ih ja sve ređe srećem. Svi mi ostali moramo da naučimo da vladamo sobom, svojim emocijama i reakcijama. Namerno kažem „naučimo“, jer to zaista jeste proces učenja, proces promene šablona načina na koji reagujemo. U koučingu, a posebno u wingwave-u postoje efikasne tehnike kojima se može spustiti nivo stresa i promeniti ugao gledanja na situacije tako da nam on bude koristan. Kada naučite tehnike vaš zadatak je da ih uvežbavate sve dok vam one ne postanu „prva linija odbrane“ od stresa i stresnih okidača.

Više o tehnikama protiv stresa na www.one2grow.net

Tekst: Isidora Miletić
Antistres misao