Georgij Nazarov 3 tajne kako da održite vaš mozak zdravim

Georgij Nazarov
3 tajne kako da održite vaš mozak zdravim

Po Georgiju Nazarovu, autoru brojnih seminara i knjiga o zdravom životu, najvažnije za očuvanje zdravog mozga je unutrašnji mir i postizanje stanje ravnoteže, o čemu je pisao i u svojoj knjizi “Tajne čišćenja mozga”.

1. MANJE KRITICIZMA. Naš sagovornik kaže da ljudi uglavnom nemaju više vremena za sebe i to ima i te kako uticaja na njihove navike. Takođe, postali smo preterano kritični i prema sebi i prema drugima, kaže Georgij. Stalno nešto i nekoga kritikujemo i jako se opterećujemo time trošeći veliki deo svoje energije a to se odražava i na to kako ćemo jesti, na stanje naših mišića, posebno vrata, pa dolazi do poremećaja u cirkulaciji krvi, glavobolja, povećanja krvnog pritiska itd. Zato je veoma važno da se u toku određenog vremena potrudimo da budemo ili neutralni ili pozitivni, a ne stalno kritični prema svemu.

2. OPUŠTANJE VRATNOG DELA. Ono što je veoma važno, nastavlja naš sagovornik, je da se povede više računa o opuštanju vratnog dela.

Georgij preporučuje jednu jednostavnu metodu koja nam može pomoći – STISNUTI MIŠIĆE PORED VRATA iz sve snage i to na najbolnijem mestu desetak sekundi a nakon toga napraviti uzdužne pokrete po tim mišićima kao da pokušavamo da ih istegnemo (od vrata prema ramenu). Ako se pravilno primenjuje ova metoda daje zapanjujuće rezultate na poboljšanju protoka krvi prema mozgu, odjednom se osećamo mnogo lakše i svežije.

Takođe, postoje i tačke, udubljenja na potiljačnom delu glave (na samom prelasku vrata na koštani deo glave, nije ih teško pronaći), kao i na sredini, na mestu gde ulaze kičmene arterije u mozak. Preko tog dela se hrani oko 30 % mozga i ukoliko ih redovno masiramo i  pritiskamo, po 20-30 puta kružnim pokretima, poboljšavamo protok krvi prema mozgu i omogućavamo stabilniji krvni pritisak i bolje funkcionisanje našeg mozga.

3. NEREALNI ZADACI. Često dajemo sebi nerealne zadatke jer pokušavamo da za određeno vreme uradimo nešto što nije izvodljivo, i onda se nerviramo jer nismo efikasni.

Predložio bih da na svakih sat vremena napravimo pet minuta pauzu što će nam omogućiti efikasnije funkcionisanje jer prebacujući pažnju na nešto potpuno drugo omogućićemo sebi mnogo veću aefikasnost, bez obzira da li je u pitanju mentalna ili fizička aktivnost za vreme pauze, savetuje Georgij Nazarov koji će održati seriju edukacija u Integra Life Clubu na Adi Ciganliji, sa početkom 7. aprila u 18 časova.

Više informacija na Integra Life Club

Antistres misao