Eterična ulja MIRISI KOJI MOGU DA VAM POPRAVE RASPOLOŽENJE

Eterična ulja
MIRISI KOJI MOGU DA VAM POPRAVE RASPOLOŽENJE

Eterična ulja lavande, kamilice, citrusa bergamota, mandarine ili narandže blokiraju stres, relaksiraju organizam i dovode do opuštanja

Eterična ulja možete da koristite tokom svakodnevnih aktivnosti, a posebno ukoliko dođe do naglog stresa ili emotivnog šoka.

Miris nekih eteričnih ulja gotovo u trenutku će vas smiriti

Miris nekih eteričnih ulja gotovo u trenutku će vas smiriti

Eterično ulje timijana (kemotip timol) nosite stalno sa sobom u torbi jer je ono izrazito antistresno. Dovoljno je da, ukoliko osetite da ste napeti, stavite kap-dve na dlanove i nekoliko puta duboko udahnete miris.

Mešavina petitgrain gorke narandže u baznom ulju brzo će dovesti do opuštanja zgrčenih mišića. Lagano kružnim pokretima nanesite je u područje ramena.

Kamilica je dobra za smirenje, možete u kupku da dodate 1-2 kapi ulja.

Tamjan je koristan za poboljšanje raspoloženja, kao i za koncentraciju. Može se inhalirati, koristiti za masažu ili za kupanje.

Jasmin podiže raspoloženje, dobar je protiv anksioznosti i depresije. Može se koristiti za inhalaciju, za masažu i za kupanje.

Lavander je odličan sedativ. Može da se upotrebljava kada nam je potrebno da se opustimo a odličan je i protiv migrene.

Limun je snažan antiseptic i koristan kod snižavanje krvnog pritiska. Može se koristiti za inhalaciju, za masažu i za kupanje.

Pomorandža je obavezna kod anksioznosti i depresije. Stimuliše digestivni trakt , pogotovo kod osoba koje imaju bolove u želucu kao posledicu stresa. Može se koristiti za inhalaciju, za masažu i za kupanje.

mirisi_koji_mogu_da_vam_poprave_raspolozenje_3

Moj predlog: anti-stres mešavina

Potrebno je:
– 3 kapi bergamota
– 2 kapi mandarine
– 2 kapi prave lavande
– 1 kap muškatne kadulje (žalfije)
– 2 kapi bora

Ovu mešavinu možete da stavite na maramicu, kapu, šal, na unutrašnjost kapuljače… Neka to bude vaš parfem u borbi protiv stresa.

Tekst: Milka M. Raičević, aromaterapeut i dijetetičar-nutricionista 
Antistres misao