Efikasna tehnika USPOMENE NA DOHVAT RUKE

Efikasna tehnika
USPOMENE NA DOHVAT RUKE

Poznat vam je trenutak kada vas preplave snažne emocije na odmoru, kada ste potpuno opušteni dok gledate predivnu prirodu, pogled vam bludi, a misli se uspore… Sve vam je lepo i pomislite u sebi – „Želim da ovaj osećaj zauvek traje!“ I, onda se vratite svojoj svakodnevici, osećaj izbledi i vrlo brzo ga zaboravite… Ali, postoji način da ga sačuvate, a Dragana Aleksić, wingwave kouč (wingwave coach) nam je otkrila i kako

Odmor možemo da iskoristimo na više načina, tako da od tih desetak dana imamo pozitivne emocije, energiju i uspomene koje će nas podržavati u izazovnim situacijama tokom cele godine. Bez obzira gde provodite odmor, kada ste opušteni potpuno drugačije „vidite“ svet oko sebe, pa čak i ako ostanete u svom mestu primetićete ono što inače ne biste kada, na primer, žurite na posao.
– Naš mozak sasvim drugačije percipira okruženje kada je „zauzet“ svakodnevnom jurnjavom, problemima, rokovima i kada je opušten. Na odmoru nam je drugačiji ritam, usporimo se, više se posvećujemo stvarima koje nas opuštaju i čine srećnim. Upravo ta rasterećenost pravi prostor za sve druge stvari za koje inače nema mesta u našim životima. Zanimljivo mi je iskustvo žene koja je posle petnaest godina života u istom stanu prvi put čula cvrkut ptica kada je otišla u penziju! Mislila je da su komšije koje žive ispod nje kupile kanarince i da ih drže u kavezu na terasi, a kada je shvatila da su te ptice svih ovih godina pevale i cvrkutale tu, na drvetu ispred njenog prozora, nije mogla da se načudi kako ih ranije nije čula!

Slike se lakše pamte. Sva ta užurbanost, ali i stres utiču da zaista ne vidimo ono što nam je na dohvat ruke, a paradoks je da nam upravo taj stil života i ne dozvoljava da se zaustavimo, da nešto primetimo ili promenimo. Mi se vrlo često krećemo u tom začaranom krugu, i u sebi uglavnom nosimo „teške“ emocije, tenziju, saživimo se sa tim, a posledica su naša stanja – bezvoljnost, neraspoloženje, uznemirenost…
– Vreme je takvo da smo stalno izloženi izazovima, sve se mnogo brže dešava nego pre samo dvadesetak godina i sami moramo da tražimo načine da se relaksiramo i ne dozvolimo da nam se „gomilaju“ negativne emocije, stres. Svi mi imamo neke svoje mehanizme za zaštitu – čitamo, šetamo, vežbamo jogu… Uz sve to je zgodno dodati i poneku tehniku kojom ćemo „prizvati“ onaj divan osećaj opuštenosti sa početka teksta. Naš mozak najlakše pamti slike, pa je najbolje da svoju prijatnu emociju „povežete“ upravo sa idealnom slikom sa vašeg odmora. Kako?

uspomene_01

Zamislite da taj divni osećaj sa udahom možete da povećate

Ako ste se već vratili sa odmora, prisetite se prizora koji je za vas imao najjači utisak – šta je to što vam odmah vraća osećaj koji ste tada imali? Možda je to plaža u rano jutro kada ste osetili duboki mir, možda su to divni beli oblaci iznad planinskih vrhova, možda je vetar koji je doneo sve te divne mirise specifične za mesto u kojem ste bili. Prisetite se te slike i kada se javi osećaj koji ste tada imali, zamislite da sa svakim udahom možete da ga pojačate. Udišite na nos i lagano izdišite, kao da je vazduh talas koji vam prolazi kroz celo telo i tako širi osećaj od glave do nogu. „Gledajte“ taj prizor u mislima, lagano dišite i pojačavajte osećaj do makismuma. Provedite tako nekoliko minuta. Vaš mozak je sada tu sliku upamtio na jedan specifičan način – povezao je emociju sa njom, ali je i pojačao. Kada vam bude „potrebno“ da osetite mir i opuštenost u mislima „vratite“ sliku i par puta lagano udahnite. Osećaj će biti tu , kao da ste u tom trenutku na vašem mestu odmora. Ukoliko tek idete na odmor ovu istu tehniku izvedite „na licu mesta“, odnosno u trenutku kada se osećate relaksirano, srećno, ispunjeno. Gledajte ispred sebe, pokušajte da pogledom obuhvatite što veću površinu i pojačavajte osećaj dok vas ne preplavi. Provedite u tom stanju nekoliko minuta, sve vreme gledajući ispred sebe. A, onda fotografišite taj predeo, tu situaciju koja vam je proizvela dobar osećaj. Vi sada imate fizičku vezu, jer ne morate da se prisećate slike, već je dovoljno da je pogledate. Nosite je sa sobom i već sam pogled na nju vratiće vam osećaj koji ste povezali sa njom. Uvek koristite disanje da pojačate osećaj i proširite ga kroz telo.

Antistres misao