Dr Tatjana Mrkić Kada ću biti srećna u svojoj koži?

Dr Tatjana Mrkić
Kada ću biti srećna u svojoj koži?

Dr Tatjana Mrkić 2Empatija, ljubav univerzalna (prema sebi, drugima, svetu, životu), oproštaj, zahvalnost, samopouzdnje, svest da je velika sreća što hodamo ovom zemljom. Osvestimo da smo  srećni što možemo da zagrlimo voljene, koje možda nekada nećemo biti u prilici da zagrlimo… kao i  da smo srećni što imamo u okruženju čak i one koji nam prave stresne situacije, što bi babe rekle: „ne bilo većeg zla“. Razmislimo zbog čega je dobro što su baš oni tu. Kakva je njihova uloga na našem putu? I kada nam se čini da bi da „iskočimo iz svoje kože“, zapitajmo se – u čiju bismo da uskočimo? Čini nam se da drugi bolje žive i pri tome vidimo samo ono što nam se sviđa, čemu težimo i to bi preuzeli, a često previdimo njihove problem, izazove i bolesti. Njih ne bi preuzeli. Čuvajmo svoju „kožu“! Nju jedino imamo, a stres nas vodi u bolest i preti da naruši naš hram. Telo je naš hram. Razmislite, obrni okreni, ostali bi smo u svojoj koži samo sa izmenjenim okolnostima. Dakle, REŠENJE JE da izmenimo naš poged na svet i osvestimo šta očekujemo od drugih i od nas  samih.

Možemo da vidimo  šta, kako to rade i kako se tada osećaju ljudi u čiju smo „kožu“ na trenutak hteli da uskočimo. Modelujmo ih u onome u čemu su izvrsni. Tako to rade mudri i uspešni! Živimo u skladu sa našim vrednostima, zavolimo sebe i svoj život i život će voleti nas. Zamenimo to uobičajneo uverenje da život mora biti težak, ionako to uverenje nije naše, već smo ga pokupili u detinjstvu iz okruženja. Nje lako, ali je moguće. Jednostavno izbacimo iz svog rečnika reč: „Moram“. Zamenimo je rečima: „Treba, ili želim“. Lako je i efikasno. Ništa se ne mora osim umreti.  A do tada živimo! Živimo veselo, srećno u ljubavi i sa zahvalnošću, jer ovaj dan se više neće ponoviti. La vita e bella. Volim vas.

A evo i konkretno, ako će biti lakše.

Negativne emocije usled stresa su:

  • Razdražljivost usled sniženog praga tolerancije na frustraciju;
  • Napetost i anksioznost;
  • Osećaj bespomoćnosti, pad volje, pesimizam i depresivnost;
  • Nesigurnost i pad samopouzdanja;
  • Negativan samogovor i samokritika.

Tokom negativnog susreta ili situacije zaštiti se:

  1. Obratite pažnju na disanje. Pravilno, duboko disanje nas opušta i vraća u balans;
  2. Tuđe greške ne prihvatajte kao svoje. Pomozite ako možete ili se sklonite i upitajte se: „Kome to pripada?“;
  3. Otpustite negative emocije kad osetite da ih je sve više. Zahvalite se. Uputite ljubav i osmeh;
  4. Mislite pozitivno. Čuvajte svoju pozitivnu energiju;
  5. Meditirajte;
  6. Nađite vreme samo za sebe, možda šoljica čaja u omiljenoj fotelji nakon napornog dana, pa onda preostale obaveze;
  7. Utišajte ego;
  8. Budite fizički aktivni;
  9. Sagledajte pozitvne aspekte posla koji trenutno radite i zapišite ih;
  10. Budite ljubazni, saosećajni i ne dozvolite da vas drugi uvuku u njihove probleme;
  11. Ograničite kontakt sa negativnim osobama ili osobama koje vam ne prijaju;
  12. Gledajte da vam radni prostor bude sređen, stavite biljku na radni sto;
  13. Zadatke na poslu poređajte po hitnosti;
  14. Obratite pažnju šta vam intuicija poručuje;
  15. Ukoliko smatrate da sa stresom ne možete sami da se izborite, porazgovarajte sa profesionalnim koučem. Kouč će vam pomoći da osvestite koji su vaši okidači za stres, a potom ga razgraditi nekom od metoda kao što su: Wingwave („koučing emocija“), autora Kore Baser – Sigmund, koja je efikasna za brzo otklanjanje stresa, strahova, mentalnih i emocionalnih blokada; Autogeni trenig, J.H. Šulca koje se primenjuju u svrhu oslobađanja od psihološke, emocionalne i fiziološke napetosti i drugim metodama.
O autoru:  Dr Tatjana Mrkić je antropolog, doktor nauka menadžmenta u sportu, edukator, NLP trener, profesionalni i wingwave kouč. Dobitnik je ovogodišnjeg priznanja Beogradski pobednik za doprinos u oblasti nauke i edukacije za lični i profesionalni rast i razvoj.
Foto: Marina Mraz, privatna arhiva
Antistres misao