Doktor Oz savetuje KOJE NAMIRNICE ZAISTA SPUŠTAJU NIVO STRESA

Doktor Oz savetuje
KOJE NAMIRNICE ZAISTA SPUŠTAJU NIVO STRESA

Kada doživljava stres prirodna reakcija organizma je da oslobodi hormon kortizol. U malim dozama, kortizol nije štetan po zdravlje, ali ako imate hronični stres, povišen nivo ovog hormona može da izazove probleme sa spavanjem, raspoloženjem, pamćenjem, pa čak i gojaznošću

Kortizol nam je neophodan svakog jutra kada se budimo, i tada je njegov nivo veoma visok. Ali,  čim nas „razbudi“ vrednosti ovog hormona stresa, kako ga nazivaju, opadaju. Međutim, ukoliko ste svakodnevno izloženi raznim zahtevima koji treba da se obave u kratkom vremenskom roku, npr. da spremite decu za školu, sebe za posao, da ih razvezete i stignete na radno mesto na vreme, a još ste popili i kafu ujutru, jasno je da će nivo kortizola kod vas ostati još dugo jako visoko. Posledica je osećaj tenzije, treperenja u grudima, loša koncentracija, tremor, nervoza, razdražljivost… I, sad samo zamislite čemu se izlažete i koliko će vaš oragnizam to moći da izdrži. Čuveni dr Oz savetuje da, na prvom mestu, obratite pažnju na ishranu, jer hrana bogata selenom, jodom i cinkom, Omega-3 masnim kiselinama i vitaminom C drži stres pod kontrolom.

Važno je kad se šta jede. Za doručak dr Oz savetuje namirnice bogate Omega-3 masnim kiselinama – skuša, bakalar, sardine, laneno seme, orah. Pored toga što su ove namirnice zdrave, složićete se i da su veoma ukusne. Kada u toku dana „osetite“ da vam se vraća tenzija, pojedite neobičnu kombinaciju salate od spanaća, prelivenom sokom od limuna i dodajte nekoliko oraha. Vitamin C snižava nivo kortizola, a magnezijum iz spanaća ga drži u ravnoteži.
Za večeru birajte namirnice bogate cinkom, na primer grilovane pileće grudi ili barenu govedinu.

Grickalice koje su OK. Dobra vest je da možete da grickate zdrave i pre svega ukusne brazilske orahe, koji obiluju selenom, semenke suncokreta koje su bogate cinkom, ali i tamnu čokoladu (do 40 grama dnevno) jer sadrži prirodne antioksidanse i usporava proizvodnju kortizola. Doktor Oz posebno preporučuje bosiljak koji, ako imate svež, možete da dodate salati ili nekom drugom jelu, kao i da skuvate čaj i pijuckate ga umesto kafe.

I još… Trudite se da u vašoj ishrani budu zastupljeni beli pasulj i ječam, jer sadrže fosfolipid
fosfatidilserin, koji se nalazi u ćelijskoj membrani i sprečava negativne efekte kortizola. Ove namirnice deluju umirujuće na živce i pomažu da lakše zaspite. Istraživanja su pokazala da cink smanjuje lučenje kortizola – samo sto grama junećeg mesa može da obezbedi značajnu količinu dnevnih potreba za cinkom, a ako ste ljubitelj ostriga korisno je da znate da šest srednjih ostriga sadrže preko 70 mg cinka!

Promenom režima ishrane, uvođenjem namirnica koje su „borci“ protiv stresa, značajno možete da poboljšate kvalitet svog života, savetuje dr Oz.

Pripremila: Aleksandra Miljković
Antistres misao