Budite sebi najvažniji UMETNOST IZUZETNE BRIGE O SEBI Šeril Ričardson

Budite sebi najvažniji
UMETNOST IZUZETNE BRIGE O SEBI
Šeril Ričardson

umetnost_izuzetne_brige_o_sebiVolim knjige u kojima mi niko ne govori šta moram, već predlaže načine na koje mogu da živim bolje, srećnije, ispunjenije. I volim kad to o čemu piše obrazloži primerima iz svog života. I kada tokom čitanja osetim prijateljski odnos sa autorom. Sve to dobila sam i doživela čitajući knjigu „Umetnost izuzetne brige o sebi“, autorke Šeril Ričardson

Za one koji ne znaju, gospođa Ričardson je autorka brojnih bestselera, radila je, između ostalog, kao savetnica za razvoj poslova i planiranje karijere, ali se postepeno posvetila predavanjima, vođenju radionica i virtualne zajednice za pomoć u poboljšanju kvaliteta života. Izuzetno je popularna u SAD i mnogim zemljama širom sveta, a ona sama izuzetno ceni i prati učenje Lujze Hej, s kojom je i sarađivala.
Ovo je idealna knjiga za početak godine, jer sadrži 12 poglavlja sa savetima i obrazloženjima zašto ih treba poslušati, kako i koje rezultate očekivati, uz konkretne predloge šta da radite u periodu od – 30 dana. Dakle, za svaki mesec u godini po jedan. Neke možete preskočiti, promeniti im redosled, kako vam volja. Ona vam u uvodu predlaže da prvo pročitate celu knjigu, a zatim krenete u promene, tako što ćete više osluškivati, pratiti i UDOVOLJAVATI SEBI.

1. Razmislite čega se lišavate, šta vam nedostaje, zašto pokušavate sve da stignete i sebe dovodite u stanje premora, nezadovoljstva i stresa. Zašto se preterano dajete, a onda to prestanite da radite. Neće svet stati ako više ne budete padali na nos od obaveza. Naprotiv, nastaće jedan novi svet, vaš svet.

2. Naučite da volite sebe bezuslovno, prihvatite nesavršenosti i prigrlite ranjivosti. I njoj je u početku bilo čudno, a kasnije blagorodno da se svakodnevno zagleda u svoj lik u ogledalu i kaže sebi „Volim te“. Ako sledite uputstva, i vi ćete ubrzo osetiti ljubav, poštovanje sebe i stabilnost.

3. Naučite da kažete „ne“, postavljate granice kojima ćete zaštititi svoja osećanja, energiju i vreme. Zašto umesto da brinete o sebi, težite tome da nikad ne razočarate i povredite druge time što ćete uvek misliti prvo o njima? Ako nešto ne možete ili ne želite da uradite, recite to iskreno i ljubazno, bez prilike da vas ubeđuju da promenite mišljenje. Vi ste sebi najvažniji, ako to vama ne odgovara, recite.

4. Uspostavite ritam i rutinu u svom životu. Svakog dana u isto vreme radite neke stvari, sami ih odredite, a Šeril predlaže buđenje i odlaženje na spavanje, šetnju, meditaciju, obroke, druženje sa ljubimcima, prijateljima, vežbanje, pisanje, vreme za voljene… i bićete opušteniji, produktivniji, rasterećeni. Srećniji.

5. Pustite kormilo i prestanite sve da kontrolišete. Da, sve radite sami jer ne želite nikom ništa da dugujete, vi ćete to brže i najbolje odraditi. I da, ostaćete umorni, razdražljivi, bez energije. Pustite da vas drugi zamene, biće srećniji jer ih puštate da se razviju, osećaju potrebnim i sposobnim.

6. Stavite sebe na prvo mesto, i ispred dece. Napravite spisak onoga što apsolutno više ne želite da radite, vidite, živite, pratite signale tela (bol u vratu, glavi, ramenima, grčenje mišića) i izbacite to iz svog života.

7. Odbacite sve navike i ponašanja kojima ste stvorili svoje okruženje, sklonite suvišne predmete iz svog radnog i životnog prostora, bez pardona.

8. Čuvajte svoju osećajnost tako što ćete naučiti da budete prisutni sada i ovde, isključiti buku, nasilje kojim nas bombarduju iz medija, sklonite se od negativnih ljudi, i naučite da vi koristite tehnologiju a ne ona vas. Ne budite uvek dostupni drugima, već sebi.

9. Vodite brigu o zdravlju, ne plašite se zdravstvenih kontrola i pratite šta vam telo govori, pa mu ono što mu treba i dajte – vežbanje, kretanje, hranu, san…

10. Naučite da kontrolišete svoj bes. Ne da ga potiskujete već reagujete na tuđe loše ponašanje tako da se osećate dobro, bez upuštanja u rasprave i ponor loše energije.

11. Probudite se tako što ćete zažmuriti i razmisliti koji deo vas želi da se izrazi, šta volite da vidite, čujete, dodirnete, okusite, omirišete, iskopajte vaše želje zatrpane obavezama i onim što se od vas očekujte, i živite ih.

12. Napravite svoj komplet „uradi sam za sebe“, napravite listu od 10 stvari koje treba da radite u teškim životnim trenucima, kada ste uplašeni, nesigurni i ne možete da se usredsredite.
Uživajte u knjizi prepunoj konkretnih predloga i objašnjenja, bogatoj tuđim iskustvima, tako sličnim našima. Zavolite sebe i brinite o sebi, jer nema nikog važnijeg na ovom svetu vama osim vas. Verujte.

Preporučila: Željka Zebić
Antistres misao