Bojenje nije samo za decu AKTIVIRANJE OBE MOŽDANE HEMISFERE

Bojenje nije samo za decu
AKTIVIRANJE OBE MOŽDANE HEMISFERE

Bojenje nas obično podseća na detinjstvo ili na detinjstvo naše dece jer je to možda bila zanimljiva i kreativna aktivnost koju ste izbirali za zajedničko druženje. Ali, bojenje može da pomogne i odraslima u borbi protiv stresa

Kako odrastamo, polako ostavljamo omiljene bojice i flomastere i zamenjujemo ih olovkama i markerima. Međutim, neki psiholozi su utvrdili da bojenje može da bude korisno i za odrasle jer se pokazalo kao odlična antistres tehnika.
Dok bojimo, obično ćutimo jer smo koncentrisani na ono što radimo. TIŠINA nas smiruje i primorava naš um da ne “leti previše okolo” i razmišlja o stvarima koje nas uznemiravaju. Dok radimo, stimulišu se moždane oblasti koje se odnose na motoričke sposobnosti, čula i kreativnost.

Jung je koristio mandale. Jedan od prvih psihologa koji je primenio bojenje kao antistres tehniku za opuštanje bio je Karl Gustav Jung još početkom 20 veka. On je u radu koristio mandale – crteže kružnog oblika, nešto slično “rozetama” na gotskim crkvama.
– Kada bojimo, aktiviramo različite oblasti naše dve moždane hemisfere, kaže psiholog Glorija Aiala. – Ova aktivnost podrazumeva logiku, koju koristimo u bojenju formi, ali i kreativnost koja nam je potrebna za mešanje i sklapanje boja. Kako bismo izvršili ovu radnju uključuju se područja u moždanoj kori koja su važna za fine motoričke radnje, tj. za koordinaciju koja je neophodna za sitne, precizne pokrete. Ova MOŽDANA RELAKSACIJA snižava aktivnost jednog dela našeg mozga koji kontroliše emocije i koji je najčešće izložen delovanju stresa.

Povratak u detinjstvo. Najjednostavnije rečeno, bojenje ima antistres efekat jer kada se fokusiramo na određenu aktivnost, ne možemo da razmišljamo previše o stvarima koje nas brinu. Ali to takođe pojačava našu maštu i vodi nas nazad u detinjstvo, period u kojem smo svakako imali mnogo manje stresa. Na taj način nas to nesvesno dovodi do opuštanja.
– Preporučujem bojenje kao relaksirajuću tehniku svakome ko je pod stalnim pritiskom, bilo na poslu ili u svom okruženju. Možemo ga koristiti za ulazak u kreativanije, ali i opuštenije stanje, kaže psiholog Antoni Martínez.

Uživanje u miru. Bojenje možemo da koristimo i za povezivanje sa onim kako se OSEĆAMO, jer u zavisnosti od našeg raspoloženja biramo različite boje ili njihov intenzitet. Martinez kaže da je i sam koristio ovu tehniku za opuštanje i da preporučuje da se radi u mirnom okruženju, uz laganu muziku.
Psiholog Luis Rohas Markos kaže da nas bojenje teši, daje nam mir i pušta nas da uživamo – privremeno nas oslobađajući od svakodnevnog pritiska… Ne treba očekivati da će bojenje da otkloni sve naše brige i probleme, ali svakako može da ublaži stres i smanji pritisak koji osećamo.

Pripremila: Julija Jokić
Antistres misao