Ajurvedske preporuke za pravilnu ishranu (prvi deo) Obrok koji stane u dve šake

Ajurvedske preporuke za pravilnu ishranu (prvi deo)
Obrok koji stane u dve šake

„Bez pravilne ishrane, lek je beskoristan. Sa pravilnom ishranom, lek je nepotreban“- stara ajurvedska izreka

Neadekvatna ishrana veoma brzo i lako uvodi u neravnotežu i dovodi do razvoja najrazličitijih patoloških stanja, pa je, stoga, veoma značajno da se upoznamo sa osnovnim pravilima zdrave ishrane, koja će nam biti verni prijatelj na putu ka zdravom, srećnom i dugom životu.

Velikoj većini ljudi, ajurveda savetuje tri obroka u toku dana, u razmaku od 4 do 6 sati, koji bi trebalo da budu uvek u približno isto vreme. Osim u posebnim slučajevima (npr. kod dece, dijabetičara i drugih specifičnih patoloških stanja), ne preporučuju se dodatni obroci, a nikako se ne preporučuje grickanje bilo kakve hrane između obroka, ni u minimalnoj količini, jer to doprinosi nastanku i taloženju toksina u organizmu. Idealno bi bilo da doručkujemo oko 7-8h, ručamo oko 12-13:30h, a večeramo oko 18h, najkasnije do 18:30. S obzirom na činjenicu da je vatra varenja najsnažnija kada je Sunce u zenitu, preporučuje se da doručak ne bude težak, da nam glavni i najjači obrok bude ručak i da večera bude laka za varenje i ne previše obilna. Važno je naglasiti da, što kasnije večeramo, to je neophodnije da obrok bude laganiji.

Jedan od glavnih aspekata zdrave ishrane je, prema ajurvedi, kvalitet hrane koju jedemo. Neophodno je da se trudimo da namirnice koje unosimo budu zdrave, organske i uvek sveže pripremljene. Žene danas, pored poslovnih i svih drugih porodičnih obaveza, nemaju vremena za kuvanje u onoj meri u kojoj su to imale naše bake, ali bi svakako trebalo da po svaku cenu izbegavaju upotrebu skuvane i nakon toga zaleđene hrane, konzervirane hrane i hrane koja je preostala od prethodnog obroka.

Antistres misao