9 predloga za one kod kojih afirmacije „ne rade“ KAKO LAKO SMISLITI AFIRMACIJU

9 predloga za one kod kojih afirmacije „ne rade“
KAKO LAKO SMISLITI AFIRMACIJU

Sigurno znate da su afirmacije motivacione rečenice, izjave, koje ne sadrže negacije i u sadašnjem su vremenu. I verovatno ste čuli mnogo njih, onih koje koriste drugi i koje pomažu njima, ali vama često ne. Gde je problem?

Da biste u moru divnih afirmacija izabrali one koje vama odgovaraju i čine dobro, prvo treba da razmislite šta je to što želite u životu. A ako ne znate, za početak je dobro da znate i šta ne želite. Na primer: ne želim da budem ovako usamljena. Znači, želite da budete okruženi ljudima, imate prijatelje, partnera, ili ako ih već imate a osećate se usamljeno, da vam poklanjaju više vremena, bolje razumeju, pažljivije slušaju.

1. Ne žurite, odvojte par dana i sve što vam padne na pamet da želite ili ne želite – ZAPIŠITE. Skuvajte kafu ili čaj, odvojite 15-20 minuta, i na poseban papir vaše beleške formulišite u rečenice. To još uvek nisu vaše afirmacije.

2. Posle dan, dva uzmite taj papir i lagano čitajte ono što ste zapisali. Ne žurite, potrebno je da pratite kako na njih reagujete. Rečenice od kojih ustreperite i osetite energiju, PODVUCITE. One prema kojima ne osećate ništa, PRECRTAJTE. A ukoliko osetite neprijatnost, posebno u predelu stomaka i grudnog koša, te rečenice obeležite uzvičnikom i razmislite zašto tako utiču na vas. Lični primer: peglati se mora, zapravo ne mora ali treba, peglanje mi nije najomiljenija aktivnost, zato afirmacija „volim da peglam i uživam u tome“ stvara grč u stomaku. Ali! Volim da veš bude ispeglan i uredno složen. Sledeća afirmacija me motiviše i pokreće na peglanje: Uživam u pogledu na ispeglan i uredno složen veš čiji miris ispunjava celu sobu. Dakle, kada otkrijete zašto vam je neprijatno od neke rečenice, razmislite šta želite njome da postignete a zatim je zamenite onom koja vas motiviše. To i dalje nisu afirmacije, već spisak želja. Važno je da razmislite šta je ono najlepše, šta najviše volite u određenom prostoru i vremenu, u nekom događaju i aktivnosti, i da se na to usmerite.

3. Nekome više odgovaraju konkretna, a nekom drugom opšta mesta. Takođe, nisu svi dani isti. Nekada će vam odgovarati rečenica: Danas sam srećna i sve mi ide od ruke. Biće dana kada će stvarati SUPROTNI EFEKAT, jer vam u podsvesti glasić javlja da vas čeka neka neprijatnost. Postoje načini da se on ućutka, ali o tome drugom prilikom. Afirmacije treba da budu realne, pazite kada ih ograničavate u vremenu i prostoru, možete se razočarati što ne deluju brzo i uspešno.

4. Sve što morate nije teško, nego preteško. Zato glagole „moram“ i „treba da“ izbegavajte, najbolje izbacite. Umesto njih koristite „volim“, „želim“, „radim“, „uživam“. U SADAŠNJEM vremenu, jer „volela bih“ pripada onome što nemamo u ovom trenutku, a to je neka tamo budućnost. Nemojte izražavati ni nadanje, reči „nadam se“ i „bilo bi dobro da“ zamenite sa „jeste“. Ako ipak duboko u sebi osećate da je nešto „moranje“, najbolje je da afirmišete situaciju posle, kao što ja radim sa peglanjem. Ne volite da kuvate, ali se radujete kada vaša porodica uživa u ručku? Ne volite da učite, ali volite kada vas hvale zbog onoga što znate i umete?

Antistres misao