8 svakodnevnih tehnika za buđenje hormona sreće BRZO I LAKO DO RADOSTI

8 svakodnevnih tehnika za buđenje hormona sreće
BRZO I LAKO DO RADOSTI

7. Ugrizite se za jezik. Kad god pomislite nešto loše i negativno ili to i izgovorite, ugrizite se za jezik i razmislite šta u tom nečem ima pozitivno, pa to izgovorite ili jasno pomislite. Izbegavajte reči koje u sebi sadrže negaciju već koristite sinonime u pozitivnom obliku.

8. Ljubite se. I sve ostalo što uz to ide, ako znate s kim. Inače će vam potraga za tom osobom istopiti preostale zalihe endorfina.

Sl 3 radost

Izvucite iz foldera sećanja lepu sliku i ponovo uživajte

NAPREDNE METODE: Za povećanje hormona sreće, endorfina, u organizmu preporučuju se i akupunktura, akupresura, joga, meditacija, tehnike vizualizacije, postavljanje kratkoročnih dostižnih ciljeva, posebno u fizičkim aktivnostima. Da, postavite sebi granicu i preskočite je. Napravite folder/fasciklu u glavi sa slikama koje je vaš um zabeležio u trenucima kada ste uživali. Meni je to, recimo, slika Crvenog mora i prekrasno plavog bistrog neba u Egiptu. Kad osetite da niste srećni, zažmurite i mislima otputujte na to neko mesto, vidite ga u svom koloritu, mirisima, zvucima, svuda oko vas. Ako “jedva čekate sunce i proleće”, napravite plan aktivnosti za narednih šest meseci, tako da se bavite nečim što zaista želite, bez ikakve koristi osim osećaja zadovoljstva. Naučite da štrikate, igrate tango, crtate, bez obzira na godine i ono “nije to za mene”. Jer, sve je za svakog od nas. Samo da budemo srećni i da zračimo – endorfinom.

Tekst: Željka Zebić
Antistres misao