8 svakodnevnih tehnika za buđenje hormona sreće BRZO I LAKO DO RADOSTI

8 svakodnevnih tehnika za buđenje hormona sreće
BRZO I LAKO DO RADOSTI

Pred nama su sve kraći i sve tamniji dani. Hladnoća, padavine, sivilo. Ima onih koji vole zimu i mesece koji su pred nama, ali šta ako niste među njima? Ako vam je kao kap u čaši ovo vreme prelilo nezadovoljstvo svim i svačim i osećate kako tonete. Evo par saveta kako da brzo vratite osećaj radosti izadovoljstva

Kako to uraditi?
Potrebno je da probudimo endorfin, poznat kao hormon sreće u organizmu. S njim, sve je lakše. Onaj ko ga ima dovoljno manje oseća bol, lakše se pokreće, brži je, vedriji. Da nam nedostaje prepoznaćemo po tome što nam se, recimo, mnogo jede čokolada, nešto jako slano kao što je čips, svako malo nas nešto boli i smeta, osećamo nezadovoljstvo i zabrinutost, posebno bez razloga.
Pre nego što posegnete za tabletama, evo šta još možete da uradite kako biste probudili vaš hormon sreće, takoreći odmah:

1. Jedite čokoladu, ali ne celu, najviše štanglu. Cela vas vodi u gojaznost, a to pojačava nezadovoljstvo. Pojedite neku voćku, posebno bananu, bogata je vitaminom B, a kao i sve namirnice koje ga sadrže u većoj količini, popravlja raspoloženje i daje energiju. Popijte sok od narandže ili narandžu pojedite, C vitamin budi organizam brzo. Pojedite nešto ljuto. Dodajte ljute papričice u salatu u većoj količini nego inače. Važno je samo da u količini i ukusu ne preterujete, jer nagli skokovi stvaraju i nagle padove, a slatkiši i grickalice, pored toga što dodaju brzo kilograme, nisu baš korisni za naše zdravlje a stvaraju i zavisnost. Što ih više budete jeli, to će vam se više jesti pa sem veće tuge nećete mnogo postići.

sl 1 cokolada

Jedno parče čokolade za lep dan

2. Kretanje podiže nivo endorfina na prelep način. Blagorodna je šetnja od bar pola sata, bez obzira na vreme, ali ako možete, krećite se tako da se malo i oznojite, ubrzate rad srca, zarumenite. Ako možete vi i trčite. Plešite, jer ples je odličan za brzo i lako buđenje endorfina i ima zaista dugotrajno višesatno dejstvo. Ako ste u prilici, bavite se nekim rekreativno, 2-3 ili više puta nedeljno. Kao i kod hrane, vodite računa da ne preterate, jer poenta je da povećate količinu hormona sreće a ne da se premorite ili možda razočarate u svoje fizičke sposobnosti.

Antistres misao