5 stvari koje treba da uradite… kad dođete s posla

5 stvari koje treba da uradite…
kad dođete s posla

Autorka ovog teksta lično poznaje izuzetno mali broj ljudi koji su sposobni da, u trenutku kada završe poslovne obaveze za taj dan, ostave sve u vezi s njima iza sebe, do sledećeg radnog dana. A vi?

Posebno od kada smo zahvaljujući novim tehnologija dostupni svima i svuda 24 sata 7 dana u nedelji, jako je teško naglo prekinuti misli o nečemu što smo upravo završili i preći na nove aktivnosti uz potpuno čiste misli usmerene na njih. Većina još dugo nakon završetka radnog vremena razmišlja o onome što je na poslu bilo, što treba uraditi, o kolegama, šefovima, svojoj poziciji na poslu, plati… još ako se ne odvoji odmah od kolega i „radno vreme“ preseli u ćaskanje uz kafu, ništa od onog pravog opuštanja.

Mnogi kada dođu kući, uz ono čuveno pitanje “Šta ima novo?“ sa partnerom, roditeljima, decom, još jednom prolaze kroz dešavanja tokom dana. Vi ste otišli s posla, ali samo fizički. I dalje ste, nesvesno, pod radnom tenzijom.

Žene su posebno sklone da nakon završetka zvaničnog radnog vremena odmah s vrata svog doma krenu s onim nezvaničnim – pranje, kuvanje za sutradan, peglanje, brisanje prašine, podova…

A gde ste tu vi? Ima načina da pomognete sebi, videćete da ćete imati više energije da stignete i ostalo da uradite.

Prvo, dogovorite se sa partnerom da o poslu razmenite najviše do 3 rečenice, one najbitnije: imamo novog kolegu, legla plata, sledeće nedelje idem na službeni put, sutra moram da radim prekovremeno. Bez ponovnog preživljavanja raznih, posebno neprijatnih situacija.

A zatim, odvojite između 15 i 30 minuta za sebe, u početku manje zato što će vas hvatati nervoza jer mislite da gubite vreme, a kasnije, kada se naviknete, i ceo sat. Vreme iskoriste za sledeće aktivnosti:

    1. HLADAN TUŠ – čim se presvučete i izujete, pa i ručate ako ste gladni, odmah uđite u kupatilo i usmerite prvo mlak mlaz vode na noge, pa hladan, mlak, pa hladan i tako u krug. I to na stopalo i skočni zglob, na jednu pa drugu nogu. Završite sa hladnim tušem. Ako ne znate koliko je dovoljno, neka svaki mlaz traje dok u sebi izbrojite polako do 10.
    2. HLADNO UMIVANJE – zagnjurite glavu bar 3 puta po desetak sekundi u hladnu vodu u vašim spojenim šakama a onda nadlanice na smenu stavljajte pod mlaz hladne vode iz česme, i tako minut.
    3. DVA PEŠKIRA – sedite na neko vaše mesto udobno, podesite sat na 5 minuta, podignite noge da budu u ravni sa podom, i jedan srednje veličine peškir uvijen u rolnu stavite na vrat tako da bude podloga glavi koju ćete zabaciti unazad, a drugi, manji, presavijen na četvrt, stavite preko očiju. Trudite se da dišete što dublje i sporije. Iz ovog položaja ne treba da izađete naglo, da vas ne bi zaboleli vrat i glava.

Sve ovo traje 15-ak minuta. U sledećih 15 bilo bi dobro da probate ovo:

Antistres misao