5 praktičnih saveta PROMENITE NAČIN RAZMIŠLJANJA

5 praktičnih saveta
PROMENITE NAČIN RAZMIŠLJANJA

U celom svetu, pa i kod nas, sve je veći broj ljudi koji zbog stresa ima ozbiljne zdravstvene probleme. Većinu čine zaposleni, što ukazuje da je verovatno u pitanju stres na poslu. Zato je važno da na vreme prepoznate znake sopstvenog “sagorevanja” i da na pravi način sprečite opasnosti koje mogu da vas destabilizuju

Nesanica, glavobolja, razdražljivost i nedostatak koncentracije mogu biti neki  od pokazatelja da stres počinje da “vlada” vašim životom.
Nedostatak apetita, prejedanje ili preterana konzumacija alkohola takođe  ukazuje na stresni period kod osoba koje ne umeju da se na pravi način suoče sa problemima.
Ako je vaš nivo tolerancije na stresne situacije nizak, evo pet saveta kako da promenite svoj način razmišljanja:

Zadržite misli u sadašnjem trenutku. Pojedini psiholozi smatraju da brigu izaziva razmišljanje o prošlosti ili budućnosti. Zašto nisam postupio na drugi način? Zašto nisam rekao ovo ili ono? Možda ću uspeti sledeći put. Da li ću biti dovoljno sposoban? Prisećanje na prošle događaje ili mentalna slika budućnosti koja nas zastrašuje ne vodi nas dalje od brige. Zato je bitno da svoje misli fokusiramo na sadašnji trenutak, jer je to jedini period nad kojim imamo realnu kontrolu.

Fokusirajte se na rešenje, a ne na problem. Ako se koncentrišete na to zašto je kolega bio nepravedan prema vama ili je šef previše zahtevan, imaćete manje energije da pronađete rešenje za svoja pitanja. Prestanite da se žalite na probleme. Fokusirajte se na njihovo rešenje jer uvek postoji pravi način.

Posmatrajte stvari iz druge perspektive. Ako ste zaposleni, i muči vas odnos sa kolegama, setite se svojih srednjoškolskih dana, kada su drugari iz školske klupe izazivali kod vas slična osećanja. Na stvari koje su vam nekada bile stresne više ne gledate istim očima. Sada su vam čak i smešne. Zapamtite da loša vremena uvek prolaze i ne predstavljaju kraj sveta.

Budite svesni svoje snage. Briga zbog stvari koje ne možete da promenite je besmislena. Fokusirajte se na ono što je u vašoj moći. Rešavajte stvari na koje možete da utičete, na napredak koji je moguć vašim ličnim angažovanjem.

Fokusirajte se na pozitivnost. Ako vam je u mislima uvek “mračno”, sa fokusom na nepravdu, velika je verovatnoća da ćete postati “paralisani” od svoje negativnosti. Trudite se da “osvetlite” svoje misli za dobre stvari, pozitivne mogućnosti i automatski ćete se osetiti zadovoljnije.

Priredila: Marina Manga
Antistres misao