5 nivoa promene ili… kako da postanem bolja osoba

5 nivoa promene ili…
kako da postanem bolja osoba

Nivo 3: Obratite pažnju na sve što radite, bez obzira na veličinu krajnjeg cilja

Velike ciljeve – biti bolja osoba, pronalaženje strasti – možda nije lako izmeriti. Međutim, ono što je najvažnije za vas je da pratite promene na jednostavan način kao u tabeli.
Koliko se osoba ovog meseca oseća bolje zbog moje pomoći? 
Koliko sam ciljeva ili zapažanja zapisao/la prošlog meseca/godine?
Napredak prema cilju = napredak ka promenama. Beleženje sitnih promena je neverovatan način da kada se osvrnete ka tački sa koje ste počeli, možete reći sebi – “Vau, prešao sam dug put i spreman sam da nastavim.”

Nivo 4: Neka vas ne brine „neuspeh“, on vas ojačava na putu promene

Najveći uspeh u sprovođenju promena bez odustajanja je sposobnost da nastavite posle svakog „neuspeha“. Ovo su koraci koji vas čine jačim da se vratite u „sedlo“ i pokušate ponovo. Na greškama se uči. Ako konstantno uspevate da sprovedete svaki cilj ka promeni bez napora, postoji mogućnost da vi i ne pravite stvarno promene već se umesto toga provlačite kroz dan bez napora i ostajete tamo gde ste bili i do sada.

Nivo 5: Korak nazad  i ponovi

Čak i kada sprovedete ove prve četiri faze promena, često se savetuje da se napravi korak unazad i preispitaju ciljevi i šta želi da se postigne.
Da li mi je promena kojoj težim i dalje bitna? 
Kako pratim svoj napredak? 
Da li se dovoljno trudim?
U završnoj fazi potrebno je da se osvrnete na ono što pokušavate da promenite i proverite šta tačno radite. Ovo može biti najteži stadijum posebno ako ste previše samokritični – „Da li sam zaista bolja osoba jer radim nešto lepo za tri stranca nedeljno?“ Iza svih ovih nivoa promene stoji jaka volja, posvećenost i želja da se postigne cilj. I svakako, sve zavisi od vas samih.

Tekst: Isidora Miletić
Antistres misao